Free Cursors

Jaha, då var det fotboll på tv...

image107


Och då sitter maken spikad, men det gör inget, jag hade ju lovat att blogga en gång till idag och det har inte funnits tid förrän nu.
Måste berätta nåt som hände oss idag... (Fast det börjar med gårdagen...)
Igår när jag skulle gå ut med sopor mitt på dagen satt en helsvart katt ute på tomten i närheten av där vi har fågelbordet, hoppades väl på nån fångst kanske... Idag har jag inte sett den på dagen, men frampå eftermiddagen när maken kom hem med barnen, så satt den här. Kom upp på verandan o jamade utav bara den... Maken gick ut med sopor och katten följde med.... och tillbaka upp på verandan...
Till saken hör att vi i mitten på maj hade en helsvart katt här som hade halsband på sig, där jag hittade namnet (Snuffan) och telefonnumret dit hon bodde. Ringde numret och mannen i huset med dotter cirka 5 år kom och hämtade henne. Till råga på allt hade katten försunnit i samband med att de gifte sig (i samma kyrka o med samma präst som vi fast de gifte sig några veckor tidigare) o förvann på bröllopsnatten då barnen var utplacerade hos typ farmor eller så och ingen var hemma... Hans då nyblivna fru kände jag igen för att hennes storebror och jag gått i samma klass från klass 4 till 9, så det blev mycket prat o så innan mannen tog med sig dotter o katt o åkte. Så nu ikväll sa min make att tänk om det är samma katt, vad var det dom hette som hade den.. Jag kom ihåg fruns flicknamn och tack vare att de nyss gift sig så fanns hon ju med flicknamnet i katalogen, men för säkerhets skull gick jag ut o kollade katten men den hade inget halsband!!!!!!!!!! Men maken o barnen trodde ändå att det var den katten så jag ringde. Frun svarade och jo men visst, kattrackaren hade varit borta i en månad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hon sa att hon skickar hit mannen o hämtar henne. I tron om att det var rätt katt, så gick jag ut med lite mjölk o katten blev fullständigt tokig, hoppade och studsade o drack som en tok, sen gick jag in o hämtade ett fat med makrill i tomatsås, o hon blev alldeles salig... Sen kom husse och han konstaterade bara att det var Snuffan.. Javisst är det märkligt... Och så säger han att; Ja det var väl ingen idé att du ställde fram mjölk för det dricker hon inte.......... Nähä, och vem var det som var totalt tokig i den skålen jag ställde fram, han höll verkligen på att tappa hakan.. Så nu är Snuffan hemma hos de sina och förhoppningsvis mår hon så bra som en katt ska göra... (Behöver jag tillägga att jag la in deras telefonnummer i  min mobil????????????)
image100

Ja, annars har det varit lugnt ikväll, maken lagade mat (som vanligt) och det blev kokt lax, potatismos och en röra med bacon, röd lök och paprika o så hollandaisesås, det är sååå gott och barnen älskar det... Ja, inte min son men han kommer inte förrän på tisdag... Egentligen måndag, men vi åker till Åland söndag-måndag, jaa igen!!!! Så han är kvar hos pappa till tisdagen... Älskar den resan och man kommer undan väldigt billigt om man som vi handlade i taxfreen sist så man får fribiljetter,då betalar man bara bussresan och maten. MEN!!! Det ska vara Vikings båt Cinderella, den är oslagbar! Har åkt med Silja och Birka Paradise, men denna är bättre,tycker vi i alla fall! O vi äter buffé både på dit- och hemresan, där ingår också fritt öl och vin... GOTT!!!! (Och smart) Bara ett problem, men trevligt sådant, jag kan inte bestämma mig för vilken parfym jag vill köpa... *ler* Min make valde en parfym till mig när vi åkte till Kiel i december 2004, och det var Nina Ricci "Love in Paris". Det var en helt ny doft för mig,hade aldrig köpt den om det inte varit för min make, och nu har den etsat sig fast i mitt huvud så det lutar åt den, jag älskar den!!! TACK MIN ÄLSKADE MAKE!!!


image102Så lite mys blir det allt!!!!

Imorgon ska jag fortsätta med fönsterputs, fick ett tips av min svägerska idag och Ninni (www.ninni.blogg.se) om ett par droppar diskmedel i ljummet vatten, så jag ska prova nu när fönsterputset är slut. Sen på fredag och lördag blir det storstädning, maken ska spela golftävling med sin bästa vän på fredag eftermiddag...
LYCKA TILL ,älskling!!!
image103= Maken                 image104 = Jag


Men nu mina vänner, ska jag kika runt lite på några nya bloggar, TACK ni som skrivit kommentarer på min blogg idag, som jag inte haft glädjen att möta förut... Ska försöka ge kommentarer till er också... *ler*

image105


Godnatt och sov gott mina vänner!!!

Kloka ord:
Postat av: Mira

Men guuud vilken historia!!
Tur du la in deras nr i mobilen. lär användas igen!! ; )
Ha en underbar afton och tills vi hörs eller skrivs snart igen!
Kraaaaaaaaaaam.

2007-08-22 @ 22:34:41
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Jessica

jag bor i tyskland så jag är bara hemma på semester hos mamma och pappa. har bott i tyskland i 15 år nu, men vill gärna flytta "hem" till skåne igen.
så nästa fredag bär det av hem till dresden igen.

2007-08-22 @ 22:55:46
URL: http://germanchick.blogg.se
Postat av: evelina

jättebra tips! vad har du för ring??
har hört att tidningspapper ska vara bra att torka av rutorna med efteråt =)
kramar

2007-08-22 @ 23:26:44
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Smultron och Glass

Hej igen,
Kul att höra att ni hade ett underbart bröllop!
Nej, jag är inte gift och vi kommer nog inte gifta oss än på länge heller. Men jag är sambo, och tillsammans har vi två små katter :-)

2007-08-22 @ 23:29:21
URL: http://smultronochglass.blogg.se
Postat av: Smultron och Glass

Nu läste jag ditt inlägg om katten. Vilken söt historia!
Ett tips när man tvättar fönster är att torka med tidningspapper - då slipper man att fönstren blir flammiga!

2007-08-22 @ 23:32:16
URL: http://smultronochglass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0