Free Cursors

JULLUNCH!!!!!


   image525
Sååå, nu har vi varit iväg och ätit årets första julmat, en utmärkt och underbar jullunch med mamma och hennes göbbe... Det var trevlig och gott... Julskinka, sill, pastejer, köttbullar, janssonsfrestelse, julkorv, potatis, ägghalvor, ja herregud vad vi åt... Maken ligger o drar sig på sängen (läs: sover för det snarkar lite), han blev alldeles slut... *ler* Ikväll ska vi bara mysa och ha det skönt på lill-lördagen, äta lite revbensspjäll och titta på tv. Det värsta är att det blir problem kl.20, att välja program då det är "Bonde söker fru" och "Det okända" samtidigt. Ja, vi får se vad det kan bli...
Imorgon ska vi nog åka o provköra en Volvo, inte för att vi ska byta bil, man man får en julgran gratis om man provkör en Volvo... O vad tusan det kan väl vara kul att köra en ny bil... *asgarvar* Bra idé eller hur???
image512
Sen blir det lite handling imorrn, inför helgen och mitt bakande, det blir lussebullar på fredag, tänkte jag... Maken ska iväg och träna med sin bästa kompis på eftermiddagen och då slår jag igång stereon och sjunger lite samtidigt som jag bakar... På lördag - söndag blir det sista städningen och sen nästa helg blir det finputsning av huset inför jul. På fredagen (den 21:a) tar vi in granen och pyntar den, sen är det handling av all amat på lördagen och på kvällen gör jag skinkan. Har inte gjort egen utan köpt fördigkokt i flera år, men nu ska det bli av!!!!!! Och under tiden den är i ugnen så ska maken och jag slå in julklappar till barnen då de lagt sig. bara han o jag o lite vin eller glögg, kan man ha det bättre???

image522


Nehej ni  mina vänner, nu ska jag umgås med maken och myyyysa!!!

Kramar i massor till er!!!!
image523

Kloka ord:
Postat av: bibbowtjejen

Hoppas att det blir bra grejer till mig :D men det vet jag att det blir du får hälsa din make:P

och det ska bli kul att komma till er och fira julafton med er

Kramar bibbowtjejen

2007-12-12 @ 19:09:27
URL: http://www.bibbowtjejen.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket för din söta kommentar. Jag kommer förmodligen att fortsätta men berätta som det är. Btw - Gud vad gott det låter med julmat :) Vi får det på jobbet imorgon - jag får göra det bästa av det :)

kramisar

2007-12-12 @ 20:00:40
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: sandra karlsson

hej jösses vilken fin blogg du har.. Hur fasiken gör man jag har fått hjälp med min skulle va så kul å göra en på egen hand.. ger du ut receptet? *hihi*

ha en super kväll å kram på dig

2007-12-12 @ 20:34:03
URL: http://www.smks.blogg.se
Postat av: Åsa

Låter som en jättemysig lunch där! Att provköra volvo o få en gran e ju perfekt!! : ) Skinka har jag alltid fixat själv...lagt den i lösning i en jättetunna,där den fått legat i x antal veckor beroende på storlek men denna gången ska vi köpa färdig o bara griljera.. skönt! Ha en skön kväll där! Pözz o kram..

2007-12-12 @ 20:45:05
Postat av: Camilliondollar Baby

Skulle också ha provkört volvon! ;)

Kram

2007-12-12 @ 20:47:48
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0