Free Cursors

Äntligen!!!

image348

...är jag här!!!!!!!

Så har vi vaknat till liv igen, en underbart vacker dag här, solen skiner och fåglarna sjunger vackert. Har fått en god frukost av min make, gjort en inhandlingslista o nu måste jag bara hinna säga morning till er alla vänner!

Vi ska åka o storhandla snart (läs; det har vi gjort, jag på började detta på förmiddagen...), väntar bara på mammas gubbe, som ska komma med mammas sommardäck som vi lovat att förvara åt henne över vintern... Har alltså storhandlat nu, det blev till och med några julklappar... Nej, lilla Bea, vi skvallrar inte nu... Ni får vänta till julafton...

Ja, i lördags blekte vi alltså mitt hår, som jag glömt att berätta om (tror jag), men det blev i alla fall inte bra, lite rödgul mitt på knoppen, så idag ska det köpas färg o färga håret med, nån ljus ljus bara, för såhär vill jag inte ha det. Maken tycker att det blir bättre för varje dag som nu går, men jag trivs INTE!!!!!
(Grattis Mira, det gick lika bra för mig som för dig!!!)

Sen blir det en ganska vanlig vecka, eller NEJ det blir det ju inte!!!!!!! Imorgon ska vi på storseans med Terry Evans, guuud vad spännande!!!!!!! Blir pirrig i magen av tanken, tänk om det blir som förra gången, då maken fick kontakt med sin avlidne bror... Mmm, det ska bli sååå kul!

Sen på fredag åker vi till min svägerska o hennes familj i Stocksund, utanför Sthlm, ska bli sååå kul o mysigt. Där blir man alltid varmt välkomnad jämt, bastun är på (maken (min alltså) ääälskar att basta och jag följer med en liten stund...), man får otroligt god mat och man umgås och har trevligt. Vi åker härifrån strax efter lunch på fredag och är kvar där tills söndagen... På lördag kväll ska vi till Globen med dom båda o lyssna på olika orkestrar (eller hur det var) som spelar gamla Queen-låtar, vi fick det i bröllopspresent av svägerskan o svågern + deras dotter o hennes man... Innan det ska vi ut och äta en bit mat, vi fyra. Det ska verkligen bli en trevlig helg, en långhelg med dom!!! Ja, dom är urmysiga, verkligen!!! Så vi kommer väl hem frampå eftermiddagen på söndag, har ju den lilla kaninen att tänka på...Ja, han klarar sig från fredag - söndag, det är inga problem, men det är väl jag som är lite pjoskig...Ja, det är som min lilla bebis, han får vitaminer, mineraler, godis, har alltid fräscht i buren, med mycket spån, halm och hö... Ni ska få se hans bur hur den ser ut när den är nystädad, var tvungen att föreviga det en gång när jag hade gjort det...
image346   ... o så här ser han ut.... image347 ... den  lilla krabaten...

Fick ett litet uppdrag av Desireé idag, att leta fram nåt bra citat (ni som har läst min blogg ordentligt har kanske upptäckt att jag (försöker) få med ett ordspråk varje dag) antingen ett gammalt hederligt på svenska, eller på latin... Så det ska jag sätta mig och roa mig med nu, ska bli sååå kul!!! Hon vill ha det tatuerat... KUL!!!

Ha en underbar kväll, för det tänkte vi ha... Maken ska laga "Räkor Indienne" till oss ikväll o så ska vi titta på fotbollsgalan...
Vad ser ni på en kväll som denna???

Dagens:

"Da mi basia mille, deinde centum!" -
Ge mig tusen kyssar, därefter hundra!


Kloka ord:
Postat av: Desirée

Ååååh, du anar inte vad glad jag är som funnit en sån go´tjej som du!!!
Visst måste det vara ödet... ;-)
Kollar mailen nu!
Kramis

2007-11-12 @ 18:13:40
URL: http://dmisenius.blogg.se
Postat av: Desirée

Nu har du mail, vännen!

2007-11-12 @ 18:39:32
URL: http://dmisenius.blogg.se
Postat av: Mia

Spännande med seansen :-) Du måste berätta allt sen!! har bestämt mig för att sluta röka så nu får du stötta :-)
Puzz o Kram

2007-11-12 @ 18:51:55
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: A n n a

På min blogg har jag ett citat av Nils Ferlin : Alla har vi en skruv lös-den som inte tror det har två...
Det citatet har jag haft sen jag börja blogga för några år sen..det stämmer så bra!!
Natti natti

2007-11-12 @ 23:33:54
Postat av: Åsa

Blev en sen bloggrunda här! Hoppas din dag vart bra! Ha det fint så höres vi! Kramen! : )

2007-11-12 @ 23:42:04
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad skall du se Terry Evans? Finns det biljetter kvar tro? Kram Carro

2007-11-13 @ 02:09:42
URL: http://carolinelanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0