Free Cursors

Äntligen!!!!!


image352

NU är jag här, har haft fullt upp med jobbet idag, därför har det bara blivit litegrann innan...

Ja, som sagt så var vi på Terry Evans storseans här i stan igår kväll. Har varit på det en gång förut, vilket då resulterade i att maken fick kontakt med sin avlidne bror. Ja, det var en kväll då Terry verkligen var klockren då, datum som stämde, ärr på folk, namn på en hel skara folk som satt där etc.

Igår, njaaaaa, det var inte lika bra, liite mer allmänt tycker jag... MEN visst är han skicklig, han satte datum igår också, ett märke på rumpan på en som fick kontakt etc.

En dam som var där 50+ kan jag tro, fick kontakt med sin avlidna dotter, och där var det mycket som stämde (allt!!!)... Hur hon hade älskat sina födelsedagar när mamman och hon hade sjungit ja må hon leva tillsammans och flickan hade haft underbart glittriga ögon vid de tillfällena och det beskrev Terry. Det slutade med att den lilla flickan ville att de "en sista gång" som hon "sa", skulle sjunga ja må hon leva och med hjälp av oss andra som var där (totalt ca 200 pers), och det gjorde vi!!! Ja, det är enormt att lyssna på honom och se vilken begåvning han är, vilken gåva han har... Ja, jag måste säga att man inte klarar av att återberätta allt, det låter så innehållslöst, detta är något man måste uppleva för att förstå vad det egentligen är. Idag gick jag in på Terrys hemsida för att se vad som händer under hösten/våren... Då har hans nya datum för storseanser kommit, fram till 19 maj finns det nu lite olika datum, så för er som vill titta om han kommer till staden ni bor i eller en närliggande, så lägger jag in en länk här, som ni kan kika in på. Behöver jag säga att vi har bokat biljetter redan idag, maken och jag??? Och så min svägerska och hennes man... Ser redan fram emot det!!! Länken: www.creativexperiences.com/index.asp?page=8&group=2&lang=1.

image353

Sen när vi kom hem till oss (maken, svägerskan och jag) var klockan nästan 22.30, men vi kokade lite thé och så hade vi köpt en liten smörgåstårta, så vi satte oss i soffan med massor av tända ljus omkring oss, drack thé, åt smörgåstårta och pratade om vad vi hade varit med om och bara hade det trevligt. Tiden går så fort när man sitter så, och vips så var klockan 1... Natti natti, sa vi då...

Gick upp 7 i vanlig ordning och ringde sonen o sa gomorron.. SEN kom det dåliga samvetet!!! Nånstans i mitten av samtalet låter det såhär:

//Sonen: "Mamma, vet du vad???"

Jag: "Nä, hjärtat..."

Sonen: "Jag har namnsdag idag..."

Jag: "Åååååh förlåt min älskade kille, grattis grattis på namnsdagen så mycket!!!!"//

Hur dålig förälder känner man sig inte då???

image354

Sen la jag mig o somnade om litegrann, vaknade strax efter 8, gick upp och så åt vi en god frukost med svägerskan, sen tittade vi på alla kort från vårt bröllop som ligger i datorn, det var kul, längesen jag tittade på dom också... Satt o pratade lite efter det och sen åkte svägerskan hemåt, bor ca 20 mil från oss... HON är en underbar svägerska, bättre kan man inte ha... Jag fick inte bara en svägerska, jag fick en storasyster också!!! PUSS, syster!!!!

Sen har jag jobbat undan, skönt att ha gjort det... Maken har varit o skjutsat svärmor och sen handlat lite. Åt en liten lätt lunch förut, maken ska iväg med sin dotter ikväll, hon går o läser för konfirmation och det är ungdomsmässa i kyrkan ikväll (typ Gudstjänst) och efter det är det nattvandring... Så han är nog inte hemma förrän vid 20.30-tiden kanske... O då står maten klar, jag ska göra en god fläskfilégryta, med massor av gott i, o lägga det på kokt färsk pasta och sen in i ugnen så det får bli riktigt varmt, sen serveras det med ett gott vin... Är det någon som vill ha receptet på fläskfilégrytan, så får ni säga till så skriver jag ner det och lägger ut det här på bloggen...

Egentligen skulle makens barn ha varit här ikväll, men vi sa det att blir sååå sent (i och med dotterns aktiviteter med konfirmationen), kommer hem 20.30 kanske och då ska vi äta, sen är det i stort sett bara att borsta tänderna och lägga sig, det är ju skola imorrn... Så deras mamma var snäll och bytte dag, så de kommer hit imorrn istället.. Då ska jag göra min goda potatisgratäng och så blir det kycklingfilé till det... Massor av vitlök i gratängen!!!!!!!!! Är det någon som funderar över det receptet så har väl de flesta "Rutiga kokboken" och det är från den, "amerikansk potatisgratäng"... Sååå himla god!!!! (Är det nån som då inte har den boken så säg till så ska jag lägga ut det receptet!!!)

På fredag blir det badminton, skönt att röra på sig lite... Sen bär det av mot svägerskan och hennes familj, ska mysa och äta gott på fredag kväll, sen på lördagen ska vi gå ut och äta o sen titta på orkestrar och körer som framför Queenlåtar på Globen på kvällen, maken, svägerskan, hennes man och jag... Ska bli såå kul! På dagen på lördagen ska vi åka o handla lite julklappar, har inte så mycket kvar att handla, ska skriva en lapp så vi vet...

image355

Nej ni, kära vänner, detta vart ett sjuhelsickes inlägg, nu tycker ni säkert jag är jordens himla babbel-maja, men jag hoppas ni läser, kommenterar och kommer tillbaka!!!


Ha en underbar kväll!!!!!


Kramen från den lilla nygifta frun!!!
image356

Kvällens:

"Ars amandi" - Konsten att älska!


Kloka ord:
Postat av: Desirée

Jag vill ha receptet på grytan!! Rutiga kokboken har jag!! ;-)
Kram

2007-11-14 @ 17:52:03
URL: http://dmisenius.blogg.se
Postat av: cia

Hejsan !
Är det inte l'äskigt att gå på sånt där...
Hua...
Jasså du ska till denna fina del ! VÄLKOMMEN !
Jag bor på Terrassv 2 ;)))Ser du någon gå runt med svart labbe och barnvagn så är det bara jag *L*
Jag vill oxå ha receptet !
Kram !

2007-11-14 @ 18:16:18
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Lene

jag skulle gärna ha receptet! Älskar potatisgratäng!!! har inte den kokboken:(

2007-11-14 @ 18:43:06
URL: http://faktalene.blogg.se
Postat av: Anonym

Ohh vad skoj. Jag skulle jätte gärna vilja gå på hans senas - men det verkar ju slutsålt :(
Tror du att många avbokar?
Jag var själv hos ett medium i somras som sa så mycket som stämde att jag till slut inte fick fram ett ord.
Riktigt läskigt.

kramis

2007-11-14 @ 19:57:55
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Pia

Tar tacksamt emot receptet på potatisgratängen, äger inte rutiga kokboken. Jag är en sådan som klipper ut recept i varenda tidning och lägger på hög...dem sitter jag just nu och sorterar....

2007-11-14 @ 21:57:37
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Åsa

Har vart en händelserik dag/kväll där! Kul att få sitta o käka gott o snacka lite efter nåt sånt! Gratta Emil med en stor kram på namnsdagen från mig!!
Höres.. Kramar!! Pözzen!!

2007-11-15 @ 00:04:28
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Bloggoholic

höres ut som en toppen dag , kul med evans ,men i sthlm hat han inget,( kanskje får åka till örebro och kolla har en kompis där *funderar*

sen vill jag gärna ha ditt fläskfile recept ;)

2007-11-15 @ 20:31:55
URL: http://bloggoholic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0