Free Cursors

ÄNTLIGEN!!!!!

Detta är vad ni (läs: Mia) väntat på...


Ja, i fredags middag for vi alltså mot Stockholm där vi skulle tillbringa helgen hos min svägerska o hennes familj. Stannade till på en Mc Donalds, tyckte vi var värda det, kände oss lite lagom upprymda inför den förestående konserten med en stooor orkester och lite sångare/sångerskor som skulle framföra gamla Queen-låter på lördagskvällen. Svägerskan o hennes man hade också fixat biljetter till detta. (Tilläggas bör för er som inte läst att vi fått dessa biljetter av svägerskan med man, och deras äldsta dotter i bröllopspresent)

Vi såg fram emot en underbar helg som alltid hos dom, med god mat, trevligt sällskap och lite mys... Jag slumrade till sådär en 45 minuter från Stockholm, vaknade av att maken lägger en hand på mitt lår (mmm, gott...) och säger bara kallt: "BILJETTERNA...".... Snacka om att öppna ögonen och vara klarvaken på två röda... "Nej men gud, utbrister jag, vi har glömt biljetterna..." Fråga ett: Vad gör vi nu???" Jag tittar upp och ser en skylt (har ju ingen som helst aning om vart vi är eller hur långt vi kommit), på sylten står det "Stockholm 24"... Faan, nästan framme, vi har åkt 18 mil... Jag ringer direkt till svägerskan o frågar efter hennes man, kanske kan han hjälpa oss med telefonnummer eller kanske rentav ringa Ticnet, ringer honom på mobilen och får numret av honom... Vår tanke är att vi ska kunna komma in utan att behöva åka 40 mil (tur och retur) för att hämta biljetterna. Svågern tror att vi är tvungna att åka hem och hämta biljetterna, dom brukar vara väldigt kinkiga på Globen (kanske använder de inte Liberoblöjor, dåå är man kinkig...*ler*) . Tar min mobil och ringer Ticnet, efter lite knapptryckningar så säger en röst i mitt öra "Väntetiden beräknas i minuter till... 53..." Förbannade idioter, kan väl inte vänta i 53 minuter i mobilen... Jaha, efter lite överläggning med maken beslutar vi att åka till svägerskan, orkar inte köra hem o tillbaka igen samma kväll, utan då får vi ta det på lördag morgonen... Ringer till svägerskans dotter som beställt biljetterna, får alla uppgifter vi tänkas behöva, bokningsnummer etc. Sen hittar hon också ett annat telefonnummer för de som beställt o köpt via nätet, så min make ringer dit, de har öppet till 19 och nu är klockan 18.35, maken får i örat att väntetiden är 27 minuter, jaha vad händer nu då, svarar de efter 19 när man sitter i kön eller??? Ja ja vi väntar får vi se, sitter ändå o grillar lite sten, tar det lugnt och myser, så det är inga problem... Kl.19.08, svarar en människa som vänligt talar om för maken att eftersom vi har alla uppgifter så kan vi gå till informationen på Globen, där man får ut ett papper och sen när man kommer hem skickar man in de ordinarie biljetterna, och om man inte gör det får man naturligtvis en faktura på de man fick i informationen... JIIIPIIIEEEE!!!!!!!
Sååååå, nu har vi varit på Queen och idag ska vi skicka in biljetterna...

Konserten i sig var suverän, mycket skickliga musiker och sångare/sångerskor, bl a Anders Ekborg, vilken pipa den karln har!!! Ja, det var en upplevelse, det måste jag säga. Innan vi gick in på Globen så var vi mittemot och åt i nån galleria mdär det fanns massor av matställen (INTE billigt), hittade en riktig hamburgerrestaurang, vi snackar hamburgare nu alltså!!! Åt en med cheese, bacon, god dressing och såna där goda tjocka pommes frites... Guud så gott det var!!!
 image383
Efteråt åkte vi hem och tittade på det som var kvar av fotbollen... Inte lika kul men det fick gå...

På lördagen på dan var vi och tittade på tomten där de ska bygga nytt hus som står färdigt till nästa höst nån gång... (Sorry Cia, då kommer jag inte till Stocksund mer, om jag inte ska besöka dig förstås...)

Efter det var vi på Täby Centrum och julshoppade lite, det har liksom blivit tradition för mig och maken att göra det... Söndagen, ja vi vaknade vid 9 tiden, sen åkte vi och tittade på deras båt, handlade lite på K-rauta som vi passerade, de skulle köpa penslar o lite färg etc, så vi hängde på och hittade väl en jättefin fotogenlampa som numera pryder vårt vardagsrum... Åkte från dom vid ca 13.30 o var hemma ca 15.30, skönt!! Kaninen blev sååå glad och skuttade värre... Åt lite gott på kvällen, lite mys på tumanhand, liksom... Tittade lite på tv, sen var jag sååå trött så vi la oss vid 22.30 tiden, skönt!!!

Igår hämtade jag sonen, var på innebandyträning o när vi kom hem hade maken mat klar till sonen, vi hade planerat varma mackor senare för vår tekniker skulle komma o hjälpa oss att få fart på vår server som vi har behov av att få igång... Så vi åt inte förrän klockan var vid 21... Ja ja, vad gör det, vi skulle ju inte med nåt tåg direkt!!!  Skjutsade sonen till skolan imorse och nu försöker jag få fart på servern igen, för den tappade kontakten med tangentbordet, så det visar sig om jag får detta att funka... Ja ja, så länge den står och "mal" så ska jag byta gardiner i pojkarnas rum, fick så fina av min svägerska med djurmotiv på, jättefina!!!

Så nu vet ni hur vår helg har varit... Fylld av upplevelser... O för er som trodde att jag var gravid när jag skrev att jag hade nåt kul att berätta, tji fick ni!!!!!
image384

Dagens:
"Ung kärlek är en eldslåga, mycket vacker och ofta het och stark, men samtidigt fladdrande och flyktig. mogen och disciplinerad kärlek är däremot som de glödande kolen, med elden djupt inombords, osläckbar..."
(Henry Ward Beecher)


Kloka ord:
Postat av: Pia

hahahaha, har alltid varit min mardröm att glömma ev. biljetter. Vilken tur att allt ordnade sig. Jasså du....bloggvänner trodde du var gravid ...det får du väl skriva om nästa gång ;)

2007-11-20 @ 12:31:47
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: cia

ÅÅÅÅÅÅ
JA det trodde jag nog...Eller att din svägerska va det..
Tur det löste sig med biljetterna !
Ja inte såg man dig här inte...
Trodde ni satt inne å mögla heeeela helgen *L*
Ha en skön dag !
Kraaaaaaaam !

2007-11-20 @ 12:34:19
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: cia

ÅÅÅÅÅÅ
JA det trodde jag nog...Eller att din svägerska va det..
Tur det löste sig med biljetterna !
Ja inte såg man dig här inte...
Trodde ni satt inne å mögla heeeela helgen *L*
Ha en skön dag !
Kraaaaaaaam !

2007-11-20 @ 12:34:26
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Cim

Pia: Ja kanske ska man luras lite... Ha en skön dag!!! kramen
Cia: hahahaha, trodde nog det fanns de som trodde det... Nej nej, svägerskan är 55, hon har 4 döttrar o ett barnbarn så det räcker nog... Kram på er!!!

2007-11-20 @ 12:35:51
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Postat av: Åsa

Vilken tur att det löste sig med biljetterna!!! Utöver det lilla missödet så har ni ju haft en underbar helg! : ) Nu ska jag inta soffläge här....kramen o pözzen.. : )

2007-11-20 @ 12:39:13
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Mia

Sicken tur att det löste eig med biljetterna,jag hade troligtvis vart hysterisk haha.
Massor med kramar!

2007-11-20 @ 16:13:19
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: evelina

haha aj då, men vilken tur att det löste sig =)

kramar!

2007-11-20 @ 19:06:08
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: cia

BULLAR på väg på posten...
Nygifta frun i Örebro står det på...hahahahaha

Jag gick ju upp 24 kg så jag har 10 kg kvar...
Men har ingen matlust o ibland glömmer jag att äta...så därför hon va lite hård..
Men efter 3 bullar o mjölk så har celluliterna ökat lite till på häcken...HAHAHAHAHA ! F-n va man ser ut...
Ha en mysig kväll !
Kram kram !

2007-11-20 @ 19:08:07
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Alex

Tack dessama! Ha en skön kväll :)

2007-11-20 @ 19:48:36
URL: http://aleqz.blogg.se
Postat av: Ulla

Vilken tur att det löste sig med biljetterna!

2007-11-20 @ 19:58:24
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Bloggoholic

Det där hadde jag ingen aning om , bäst o spara bokningsbekräftelsen , iframtiden , där står ju alla uppgifter !
Låter som ni haft en super helg, ,) art hittade ni lampan? K- rauta?

2007-11-20 @ 21:12:48
URL: http://bloggoholic.blogspot.com/
Postat av: Nita

Hahaha! Jag tror du är gravid iaf jag *fniss* Skönt att det löste sig med biljetterna. Skulle dock velat vara en fluga i bilen när han väckte dig *ASG* Den synen är nog obetalbar :-)

2007-11-21 @ 08:37:29
URL: http://nitas.blogg.se
Postat av: Angel

tack detsamma

2007-11-21 @ 11:13:52
URL: http://www.gullegumman.blogg.se
Postat av: Emelie

Oh shit vilken tur ni hade! Jag hade varit helt hysterisk om det var jag. Roligt att konserten va bra dessutom!
Kram kram

2007-11-21 @ 12:16:41
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Mira

Herregud... mig hade de fått lämna på psyket om det hade hänt mig.

Underbart att det löste sig!!
Kramiz.

2007-11-22 @ 11:13:59
URL: http://husfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0