Free Cursors

10 januari 2008 - kväll...

image623
Ja, då var ännu den dag till ända...
Blogg.se ballade ur totalt igår kväll, då jag skulle lägga in ett godnatt och idag har jag inte hunnit skriva ett riktigt inlägg, passar på nu då maken tittar på "vrakletarna" på ettan...

Alltså, tillbaka till igår.. Var på mormors grav på eftermiddagen och det var tufft, har inte känt såhär nån gång förut den 9 januari, jag menar, 29 år har ju passerat förut och jag har inte känt nåt liknande nån enda gång!!!!! 
Jag tog med 2 marschaller hemifrån, åkte och köpte en bukett med orange-röda rosor, som jag klippte av så det bara blev ca 10 cm skaft kvar under själva knoppen, tejpade fast ett kort som jag gjort själv i lite tjockare silvermelerat papper i form av ett hjärta, dubbelvikt så man kunde öppna det... På utsidan skrev jag "Mormor Greta" och inuti skrev jag "Jag älskar dig, mormor!! Din lilla Cim" La dit blommorna, tände marschallerna och satte mig på huk och pratade med mormor, allt som jag skrev om i bloggen till min mormor igår, om när jag fick äta spagetti o köttfärssås med händerna o när morfar skulle lära mig att säga faan etc etc etc... Och vet ni vad??? Jag fick känslan av att någon lyssnade på mig, var tvungen att ställa mig upp o se om det stod nån där, men det gjorde det inte, det fanns inte en människa inom synhåll!!! Jag hade så mycket gråt inom mig, men endast några tårar kom fram, tror väl kanske att jag hade tömt kanalerna innan på dagen, hade gråtit till och från sen tidig förmiddag...
Jag vet inte vad det var, men sen näår jag kom hem igen, ringde jag mamma och pratade lite, "hälsade" från mormor och morfar och då var det kört, då grät jag igen... Som en jag vet inte vad, tårarna bara sprutade på mig...
Men det kändes så rätt att ha varit där och lagt blommor o tänt ljus, en rofylld känsla infann sig i hela min kropp och jag fick massor gjort när jag kom hem...
TACK MORMOR, JAG ÄLSKAR DIG!!!!!
image624
Idag har min mamma och hennes mysgubbe varit här på middag, startade med ett glas sött vin som entré och sen grillade vi sten vilket de aldrig har gjort, de visste inte ens vad det var. Dom blev som galna i detta, så på måndag ska de åka till Elgiganten och köpa en racklette som det heter, den är lite mindre änm den modell som vi har, men räcker gott och väl till dom. Kolla här om ni är nyfikna på vad det är...
Efter maten gick vi till min dator och jag visade dom min blogg, vilket de heller inte visste riktigt vad det var, men de blev mäkta imponerade och tyckte den var sååå fin och mysig... TACK för det, Mia, du vet hur det ska se ut...
Så fick de läsa det jag skrev till och om min mormor igår, så mamma grät en skvätt, hon tyckte det var så vackert skrivet... (Klippte ut det o kopierade in i ett word-dokument så hon fick med sig hem...)
Sen drack vi kaffe tittade vi på filmen från vårt bröllop, ja då var det dags a igen, vi grät, IGEN!!!!! Ja, det är en film med så mycket minnen och så mycket känslor, ojojoj!!! (Mia, jag förstår dig, man tröttnar aldrig på att varken titta på kort (som du gjorde häromdagen) eller på film!!!) Ja, det var den dagen det, nu har maken och jag tittat på Antikrundan (jag var inte med idag...) och det är som alltid lika kul... Maken älskar dokumentärer etc om gamla saker o sånt, så nu när det blev "Vrakletarna" så gick jag ner o bloggar lite. Sen blir det sängen tidigt, har inte läst min suveräna bok på ett par dagar nu, men måste ta tag i det så man inte glömmer bort nåt...
Imorgon ska jag jobba på fm, sen ska jag stryka dukar och bädda rent i barnens sängar, skönt...
På lördag blir det stoooorstädning, gud så underbart!!! Sonen har innebandymatcher kl.9.00 och kl.13.00, o han är så besviken på att jag ska städa o inte kommer o tittar, men pappa ska ju med, så jag tror han klarar sig. pappan (exet) klagade lite till mig på att jag aldrig följer med när sonen är hos honom, men jag har ju förklarat för båda två att jag passar på att storstäda etc, när sonen inte är här, för att ha mer tid när han väl är här... Ja, det verkar inte gå in i skallen på dom... Exet kommer nästan på alla träningar o matcher även om sonen är här, men jag kan ju inte rå för om han inte har nåt att göra eller så, eller hur??? Ja, han får mig nästan att känna mig som en skiitdålig mamma... Tänk vad en del hänger upp sig på småsaker...
Nej, ni nu ska jag sluta babbla på... Nu är det nån film som maken o jag ska se, oj vad tiden går fort när man sitter här...
Hoppas vi hörs o "syns" imorrn...

Ha en underbar fortsättning på kvällen, mina underbar vänner!!!

Massa kramar
Cimsan
image625

Kloka ord:
Postat av: Camilliondollar Baby

Full rulle hela dagen, ser jag!/Kram

2008-01-10 @ 23:01:11
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Patricia

Jag tänker också ofta på min mormor som gick bort endast 67 år gammal. Det är så mycket jag skulle vilja säga henne och jag skulle vilja att hon träffade min familj, min alskade make och mina ljuvliga döttrar. Min stora dotter är en kopia av mig, jag är en kopia av min mamma, som är en kopia av min mormor, så man skulle väl kunna säga att min mormor fortfarande lever i och med oss.

2008-01-11 @ 00:04:45
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: cia

Du har en ängel som är din mormor tror jg som finns runt dig HELA tiden !
COOLT !
Jobba på nu o sitt inte på msn hela dagen *skrattar*
Mysigt och tjitt thatta lite...
Pöss pöss

2008-01-11 @ 09:57:59
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: F

Trevlig fredag och helg till dig me!Kul att du har saknat mig:)Kram

2008-01-11 @ 11:12:33
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0