Free Cursors

Back in business...

image917
Här är jag, livs levande och på väg att bli helt frisk igen, fy vilken vecka det varit. Åkte ju på en riktig sväng av magsjuka, har aldrig i hel mitt liv haft det förut, men nu var det tydligen dags... Trodde maken skulle klara sig, men icke sa nicke, natten till igår blev han magsjuk!!!!! Som tur var så var jag liiiite bättre redan igår, så han fick ta min plats med täcke och kuddar i soffan, sen såg vi nog allt som gick att se på igår.
Sonen var ju också sjuk måndag-tisdag så det var väl nåt vi åkte på när barnen var här i helgen, som tur är har makens barn klarat sig (än så länge). Han gick till skolan igår, han kände sig helt okej, men imorse ringde han och var hemma idag igen, lite krasslig i magen, gick nog en dag för tidigt till skolan i alla fall... Imorgon ska hans dotter åka på konfirmationsläger och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon klarar sig, så hon kommer med...
Ja, det har varit en billig matvecka om inte annat, har bara druckit lite té och ätit mariekex, lite blåbärssoppa och nyponsoppa... JIPPIE!!! Ja ja, det får vi ta igen till helgen. Satt och pratade mat för en stund sen, vad vi ska äta i helgen. Imorrn blir det nog kokt lax med ris eller mos, en röra med uppfräst rödlök, bacon och röd paprika, med grön sparris till och hollandaisesås, vad säger ni om den?????? MUMS!!!!
Vad äter ni i helgen?????
Jag tänkte sen gå in på recept.nu och klicka runt o ta ut lite olika recept
på husmanskost-måltider, tycker det är kul...
Köpte igår en mat-tidning till min make, som älskar att laga mat och experimentera i köket, o där fanns det kanonkuliga recept på husmanskost, billigt, gott, o lite extra med tanke på barn. Exempelvis korvspett, med falukorv o grejer på spett, eller varför inte en "röra" med makaroner, prinskorv, köttbullar, paprika mm blandat med krossade tomater (kanske med basilikasmak) eller som jag tänkte kanske kul att göra med lite grädde o reda av, sen i med lite ketchup... Tycker det blir lite mycket med bara krossade tomater...
Kommer inte ihåg vad tidningen hette men den var inte så dyr (alla mattidningar är ju oftast lite dyra tycker jag), 29 kr (helt överkomligt) och det är alltid ÖVER 100 recept i den, när den kommer ut. I detta numret var det 105st,  mycket till påsk också... KUUUL!!!!!
image921
Vad gör ni i påskhelgen?? Vi (maken och jag) tar och packar in oss (och kaninen såklart) i bilen, med mat, vin och allt som hör till och åker till landet för att vårstäda stora huset och ställa fram alla möbler som vi ställer in i ett av rummen över vintern för att inte mössen ska äta på dom. Vintern har dessbättre varit såpass varm att det knappt varit möss inne, vilket är underbart!!! Ska också städa ur vårt hus, tvätta och byta sängkläderna och sen ska vi hoppas på vackert väder och bara njuta!!! Tänk att sitta i en solstol mot stugväggen och bara pressa lite. Ååååh, vad skönt!!!!

Utsikt från storstugan på landet

Nehej ni, nu ska jag ta och göra lite nytta... Ska göra rent åt kaninen och sen ska jag ta det lite lugnt en stund...
Är ju faktiskt inte 100% kry ännu...

Ha en underbar dag, mina vänner!!!!

Mira: Skicka mig ditt lösen, kan inte läsa dina skyddade inlägg längre!!!!! Pözz
Cia: Läs ordentligt!!! Pözz
Jenco: Vi hörs väl när dina bullar är klara...?? *hoppas* Kram
Alla ni andra: Var rädda om er!!!!!!!!!
image920
Massa kramisar
Cim

Kloka ord:
Postat av: Linda

Hej, vad skönt att ni är friska nu!!
Vad mysigt det låter att åka till landet *avis*
Ha en jätte bra kväll
kram

2008-03-06 @ 15:13:10
URL: http://vildamammans.blogg.se
Postat av: Mira

Det där med lösenordet klarade vi la precis av på msn va?! ;)

Skönt att höra att ni snart är helt friska igen. Fy sjutton för magsjuka.
Älskar mattidningar mm. Man får en massa insipration samt nya tips och idéer.

Påsk.... hmmm... Tobias dotter fyller år, mellansonen Pontus ska med sin polare till Sälen... och maken och jag har la häcken fulla som vanligt.

Pözz

2008-03-06 @ 17:07:30
URL: http://husfrun.woedpress.com
Postat av: Cia

Hej Cimmselimsan !
SKÖNT att ni är på bättringsvägen !
I´m back in bloggworld !
Jag åker till Småland nästa helg och blir där över påsken !
KUL !
Kram kram !

2008-03-06 @ 18:54:18
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: F

Skönt att du börjar bli bättre!Inge kul me magsjuka.Kram

2008-03-06 @ 19:53:40
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Emelie

Gud vilken fin utsikt! Så härligt!
Skönt att du mår bättre, magsjuka är verkligen en pest att ha.
Kram kram

2008-03-06 @ 19:59:33
Postat av: Jenco

Tjaba!!
Bullarna klara men vilken BAD DAY i går!!
Ögonen är helt svullna i dag och båda barnen låg för en kort stund ute på blocket.. hahaha
I dag är maken hemma så i dag blir en BRRRA dag!
Vi hörs!
Kramizz

2008-03-07 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0