Free Cursors

GODMORGON!!!

image934

JIPPIE!!!!!! Då var det fredag igen, gud så skönt!!!
Ja, igår var det ingen riktigt bra dag. I förrgår ringde sonens fröken till sonens pappa och sa att han inte tar ansvar och gör det han ska, har lite läxor att göra, lite gammalt att fixa etc. Som sonen sagt til oss att han gjort!!!!!! Dååååå brinner det i huvudet på mig, kan jag lova!!! Så jag ringde upp fröken och frågade vad det var, och fick reda på att det var en del gammalt som han borde ta tag i och sen något från den här veckan som han inte hunnit med (vilket visade sig var två ord som skulle placeras in i varsin mening, så det var väl en droppe i havet)... Men det som var "gammalt" räckte mer än väl. Gick upp till fröken och pratade med henne igår morse när jag skjutsade sonen till skolan, och höll på att smälla av, det var mycket han hade halkat efter och jag tänkte "hur f-n och när f-n ska vi hinna detta???  Sen i förrgår hade vi bestämt med en av sonen bästa kompisar att han skulle fälja med hem till oss o de skulle spela bandy etc, men jag ringde hans mamma igår och berättade som det var och avstyrde det hela och sa att jag måste göra såhär så han fattar att livet är inte att glida på en räkmacka... Så till det roliga (läs; inte roliga), ska hämta honom 14,30, går upp till klassrummet och ser till att alla böcker han behöver kommer med och så, pratar med hans kompis och säger som det är, att han får följa med en annan gång... Sonen blir oxtokig, skriker fuuuula ord och sticker... Där står jag med skolväska o jacka. Gissa om jag bara ville lämna skiten där och dra??? Pappan hade kommit dit också för att vi skulle kunna prata lite med honom, men icke... Till slut kom sonen upp (hade varit nere i pingisrummet på skolan) och jag fick med honom i bilen, han grät och var förbannad om vartannat, men vi förklarade att det inte funkar att göra som han gör, då kan man inte vara med kompisar, skolan får absolut inte bli lidande, livet är inte att leka bara!!! Ok, så vi for hem och när vi kom hem åkte maken, han skulle fixa lite ärenden... (har ju bara en bil nu så han stod ju o väntade på oss) Vi gick in och sonen blev sååå ångerfull, grät och var sååå ledsen, och ville göra läxorna på en gång.
image932
Han tyckte vi skulle göra engelska o svenska då o sen en massa faktablad o svara på frågor om planeter som idag, men när vi var klara med eng och sv, så sa jag att vi kollar vad det är det där med planeterna, och vips så hade vi gjort det också, vi var klara med allt! han hade med sig hem!! 45 minuter tog det allt som allt... Vi satt då kvar och pratade lite, om hur bra det går bara man tar sig tid, om hur duktig han egentligen är och så vidare... En grej so mjag reagerade på var att när jag pratade med fröken på morgonen så sa hon att han är lite usel på engelska, hänger inte med i ord etc, får slå upp de allra enklaste ord o så vidare. När vi gjorde läxan så var det en uppgift med 4 ord i varje rad (20 rader) där du skulle plocka ut verbet. Det gjorde han helt själv och UTAN att slå upp något i ordlistan, kan man inte börja undra då??? En annan uppgift var att tala om vad heter "the mother of a lamb". Ja, det är ju en tacka, eller hur??? MEN, svaret skull börja på S och var på 5 bokstäver. Vad blev det då??? Sheep.... (Får) Ja, men vad f-n det är ju pappan tycker jag, så den uppgiften mailade jag fröken om, det blir ju förvirring hos barnen om det blir sådär... Så nu är det basra något om Gustav Vasa (läsa o svara på frågor) och sen rätta lite gamla matteläxor kvar och tycker jag inte är sååå mycket. Kan ta med till Karlskoga imorgon, ska dit på innebandycup över dagen. Maken ska med sina barn på skyttetävling så vi ses väl hemma framåt kvällen... Resten av kvällen var sonen underbar, kanske förstod han nu??? Ja, vi får se. Man kan inte mer än hoppas!!!
Ja, till slut var jag alla fall en stolt mamma... image933
Ikväll blir det "Så ska det låta" och ett glas vin, gud så skönt!!! Sen är det en film på trean 21.30, med Keanu Reeves och nån mer vem det nu var, som vi tänkte titta på, maken och jag, när barnen lagt sig...
Jag behöver det, tycker inte ni det???

Vad ska ni göra i helgen då???

Ha en underbar helg alla ni underbara vänner!!!!!

Massa kramar
Cimsan

Kloka ord:
Postat av: sessan

Nej vad jobbigt gumman!!
Tycker du tacklade detta utmärkt *stolt av dig*
Detta är inte lätta situationer alltså, jag vet... Har haft många med min kille & när han var i 10 års åldern trodde jag aldrig jag skulle få han i "hamn"...
Men GIIIII nu är han 17 & är exemplarisk ;0)
Jag har gjort som dig, trampat upp på skolan & städat upp i röran.

Pussa grabben från mig & hälsa att han var duktig som hämtade sig in!

Massa kramar & önskan om en underbar helg & påsk med massa kärlek *hjärtan*
Du & jag, vi njuter lyckan!!

Puss

2008-03-14 @ 09:22:51
URL: http://www.sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Kristina

Ja jag tror nog att jag orkar med det:) Har sett framemot det ett tag nu och en ynka förkylning ska inte få stoppa mig.

Ha en underbar helg. Kram

2008-03-14 @ 09:34:11
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Åh ja det känner man igen att de inte vill göra läxan, men jag tycker ändå att fröken kunde ringt tidígare innan det hinner bli så mycket!
Skönt att det ordnade sig och att han nu fått sig en läxa!

Ha nu en trevlig helg!
Kram Sus

2008-03-14 @ 14:40:38
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Cia

Hej vännen !
Nu kanske han tyker att det va pinsamt att du kom till skolan och "städa upp",men han kommer va dig evigt tacksam för all din hjälp och allt som du gör för honom !
Tänk om alla hade en sån mamma som dig !
Jag blir helt tårögd !
Kraaaaaaaaaaaaaaaamar massor !

2008-03-14 @ 14:42:08
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag tycker att du hanterade situationen alldeles utmärkt! Men du har väl tagit upp det där med läraren om att hon/han kan säga till tidigare, innan det har gått så långt?

BTW: Jag är seg, jag vet, men jag har hela tiden i mitt huvud tänkt att du heter "Sim" och inte "Kim"... hahaha... blir full i skratt bara jag tänker på det, vem heter Sim liksom?

2008-03-14 @ 19:32:17
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: F

Hoppas ni får en bra helg!Kramis

2008-03-14 @ 19:44:29
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Åsa

Bra gjort! Du reagerade precis som jag hade gjort!! Hoppas du får en skön helg där! Allt gott!! Kraaaaam..

2008-03-14 @ 23:35:06
Postat av: Gabbi

God morgon!!
Du gjorde alldeles rätt!! Kanske förstår han inte det i dag, men en dag kommer han att tacka dig!!
Ha en alldeles underbar lördag!
Kram

2008-03-15 @ 06:20:02
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: sessan

Tittar in för att önska dig en alldeles underbar helg, som vanligt fylld av KÂRLEK ;=)

Puss söta

2008-03-15 @ 11:42:14
URL: http://www.sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: mie

Bra jobbat av dig tycker jag, suverän mamma du=).
Ville bara önska dig en trevlig Lördag!

2008-03-15 @ 13:20:10
URL: http://www.mies.blogg.se
Postat av: Mira

MYCKET bra jobbat av dig, kära väninna!!! det där fixade DU och SONEN galant.
Njut nu av kvällen och luta dig tillbaka!
Ni är förtjänta av bara det bästa!!!

Heja Charlotte ikväll!!! ;)

*kramkalas*

2008-03-15 @ 19:40:49
URL: http://husfrun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0