Free Cursors

Go´middag på er...

image476
Har nu jobbat undan lite... Tar mig tid att blogga lite, det känns som om jag behöver det.
Igår var det full fart, hämta sonen vid 16 hos pappa för att sen åka på innebandyträning kl.17... När jag kom till dom så säger sonen att han har jobbat bra i matten på dagen i skolan, men fått med sig hem (han har varit en riktig pratkvarn ett tag o halkat lite efter) och jag tänker att när F-N ska vi göra den då?? Inatt??? Först träningen, sen matteläxa (ordinarie) och sen engelska (42 glosor till fredag, skriftligt förhör), jippie... Äta, nej det kan man ju gör en annan dag... *ve o fasa* Men jag tittar lite snabbt i matten o ser att det är skitenkel matte och säger att "vi gör lite nu"... (Till saken hör att det går ALLTID lättare att göra läxor med pappa än med mig) Så vi blåser 5 sidor i boken, fulla med mattetal, på ca 35 minuter. Så då hade han gjort det han låg efter, för det vi gjorde igår, det skulle vara klart till imorgon, så gissa om det var en stolt kille som log med hela ansiktet när han var klar...
image473             image475
Sen var det träning och så när vi kom hem höll maken på med maten, hade varit ute med sina barn o köpt julklappar. Då tränade sonen direkt på sin ordinarie matteläxa, termer i de olika räknesätten, ni vet... Täljare delat med nämnare = kvot... Och så vidare... Det gick som ett rinnande vatten, skööönt!!! O så läste vi på lite engelska efter maten, inte för mycket, var rädd att det skulle bli lite korvstoppning i skallen på honom... Så summa summarum så var det en mycket härlig och skön kväll... Avslutade med mys i soffan med maken och våra söner och tittade på "Bonde söker fru"... Makens dotter hade läxa så hon satt o gjorde den, sen skulle hon göra rent åt kaninen o dammsuga sitt rum, så det blev hennes kväll...

Idag ska jag hämta sonen i skolan kl.14.30, sen ska vi ut och handla julklappar bara han och jag!!! Han har ju inte kööpt några ännu och jag ska nog hitta nåt till min man, som inte han vet om.. HAHAHAHA!!! Ska bli mysigt, bara han står ut en stund, han brukar tycka det är kul i 20 minuter, men i år verkade han ha kommit på bättre tankar.... JIPPIE!!!!!

NU ska jag förbereda mig, ska en sväng till stan först, innan jag hämtar sonen...

Ha en underbar dag, alla mina kära vänner, KRAM på er alla!!!!!!
image477
Dagens:
"De som inte visar sin kärlek, älskar inte..."
(William Shakespeare)


Kloka ord:
Postat av: Åsa

Ha en jättebra dag tillsammans med sonen!! Hälsa! Kramen!

2007-12-06 @ 14:45:08
Postat av: cia

Hej på re !
Här har man bakat massa sötsaker...Så man nästan fått ont i buken av allt ätande..
Kramar och sov gott !

2007-12-06 @ 22:19:05
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Mia

Vad gör frun idag då? :-)
Kram

2007-12-07 @ 10:48:46
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0