Free Cursors

Hallå mina vänner,

image420

Hoppas ni har saknat mig, jag har inte haft den tiden jag egentligen vill ha för detta, men jobbet går i första hand och nu är det lite mycket inför julen etc. För er som inte vet så driver vi ett utbildningsföretag och det är nu terminsavslut med prov, betygssättning etc vilket tar mycket tid...
Idag fick jag lite sovmorgon av min make, han gick upp tillsammans med sina barn, de åt frukost och han skjutsade dom till skolan... Jag vaknade inte förrän 8.30, fattade ingenting, den sömnen behövde jag antagligen...

Jobbade undan lite på fm, sen tog vi en tur till Ikea, startade med att äta lunch där, helstekt kotlettrad (sååå fin, inget fett alls) med strips och bearnaise gud så gott det var. Sen gick vi o strosade runt lite, köpte på oss rejält med värmeljus (vi tänder omkring 25-35 ljus varje kväll), en läslampa till min man i julklapp som han får redan nu (ser sååå dåligt när han sitter o läser i vardagsrummet) en matta att lägga utanför dörren på verandan, halkskydd (att lägga under en matta i hallen så man slipper få sladd o landa på rumpan), batterier, glas, en fleecepläd, en kudde, blockljus och lite annat smått och gott... Det var jättemysigt att gå o strosa litegrann... Nu sitter jag nere vid min arbetsplats, har jobbat undan så inget hänger över mig och maken sitter däruppe o jobbar. Det är såå underbart att jobba hemifrån, fick så fint på mitt lilla kontor härnere i källaren, sätter in en bild till ifall någon missat hur fint jag fått det...

image422

Imorgon ska jag stryka alla juldukar så det är klart till på lördag, för då blir det storstädning av!!! Julgardinerna stryker jag då, så de inte ligger och blir skrynkliga!!!!!

Sen ska det upp med ljusstakar i fönstren och grejas, ååååh jag älskar verkligen detta.
GÖR NI?????
image423
Min svärmor hade sett nåt program på tv om att julpynta sitt hem och tvätta fönster, byta gardiner o så o då tänkte hon på mig, jag förstår inte varför... *ler*

Hon har aldrig i hela sitt liv träffat någon som städar eller byter gardiner som jag.. Såååå pedant är jag inte, det vill jag poängtera, men rent och snyggt omkring mig vill jag ha!!! Samtidigt tar jag det som en komplimang för då tycker hon ju i alla fall att hennes son har ett rent och vackert hem. *Tack svärmor!!*

image424

På söndag är det dop, min brorson ska döpas kl.11 tror jag det var... Ja ja, bättre dag än första advent kunde de ju valt, men men... Man får ju inte alltid som man vill...
image425
Efter det ska vi gå på en liten underbar julmarknad i gamla stadsdelen här i stan. Där brukar de sälja allt från härligt hantverk till strömmingsburgare *fy f-n* och det är härligt att gå en sväng där varje år...
image428
Söndag kväll är lite myskväll sen, brukar vara så inför en vecka full med barn och aktiviteter...
På onsdag kommer min bästa väninna Anette´s mamma hit, hon är frisör och hon ska klippa mig och min son... Mitt hår är som den värsta risbuske nu så det ska bli jätteskönt!!!
image426
Nehej ni, nu ska maken och jag sätta oss i vårt underbara burspråk där vi brukar sätta oss o mysa en stund varje kväll, summera dagen liksom, det är sååå skönt... En liten mugg med glögg blir det också, det kan man aldrig få för mycket av... Kolla bilden... NU förstår ni hur skönt vi har det...
image427
Nej ni go´vänner, nu hörs vi antingen senare eller så imorrn... Orkar jag så skickar jag en natthälsning innan jag kliver in i sovrummet...

Ha en underbar kväll!!!!!!!!

Massor av kramar från den lilla Nygifta frun...

Citat:
"Även ett mycket litet mått av hopp räcker för att väcka kärleken..."
(Stendhal)


Kloka ord:
Postat av: bibbowgirl

hej villka fina muspekare du har eller vad det heter:P men du får ha det så bra hopas att du vill gå in på min blogg emn jusst nu kan jag inte lägga in ett nytt6 inlägg vet inte vad det är:(

Ha det bra kramar bibbowgirl

2007-11-29 @ 17:29:12
URL: http://www.bibbowgirl.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej
Roligt att se bilder innefrån huset som jag bara sett utanpå när jag smyger runt utanför...

/ Camilla din gamla granne

2007-11-29 @ 18:32:50
Postat av: cia

Gokväll i höstmörkret...
MYSIGT och gå på IKEA och ännu mysigare att gå hemma och fixa massa...
Jag hitta gardinerna...Men i detta hus är det så att man måste ha nyckel ÖVERALLT och slå in en kod...SUCK ! Jag tappa min nyckel och extra nyckeln funka inte...något fel...
Det jag skulle komma till va att nere i källaren finns mitt strykjärn och strykbräda...grrrrrrr...
Men precis när jag satte mig här så hitta jag min nyckel...
Tror du den funka då ?????NEEEEEEEEEEJ !!!
Min karl är ute med sitt jobb ikväll...
Så jag får hänga gardiner inatt...grrrrrr...
Man vill ju bli klar när man börjat...
Ha så mysigt ikväll !
KRAAAAAAAMAR !

2007-11-29 @ 18:59:30
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Helena

Men vilken trevlig dag du hade igår. Fina bilder. När det gäller julpynt och så tycker jag inte så mycket om det. Adventsljustakar är förstås ett måste men sen tar jag bara fram det som är riktigt vackert. I år skall julgranen bli lila. vit och silver.

2007-11-29 @ 20:58:01
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Helena

Vi har nog varit inne på varandras bloggar då och då lite sporadiskt. Ibland läser jag utan att kommentera och sen kommer inte jag heller ihåg. Åsas lösenord vore kul att få.

2007-11-29 @ 21:23:06
URL: http://gutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0