Free Cursors

Morning friends,

image394image393

Nu är det sådär igen... Jag får ingen ro att blogga, min kära häxkompis är med mig på msn... *hahahahaha* Men som jag sagt förut, hon är en underbar vän, rolig, får mig att skratta, tänk om folk såg en sitta vid en datorskärm o vrida sig av skratt... Då skulle man väl bli intelligensbefriad... Men det är klart, man kan inte bli befriad från nåt som man inte har... Gud så invecklat det blev!!!

Vill faktiskt passa på, när jag ändå skriver, att TACKA ALLA MINA UNDERBARA BLOGGVÄNNER som jag fått, jag är så glad att ni vill vara mina vänner, TACK för alla kommentarer och snack via msn eller sms, det är såååå otroligt kul!

image396

Idag har jag varit o dragit igång en utbildning, fikat med vår lärare, åkt hem och nu sitter jag o jobbar mellan varven... Vad gör ni en dag som denna???

Ska på utvecklingssamtal idag med sonen, alltid lika spännande. Den här gången är det mer spännande, för jag har aldrig upplevt sonen så harmonisk med skolan som efter det sommarlov som var. Inte för att han studsar av glädje när vi ska åka till skolan, eller hurrar när det är dags att göra läxor, men det funkar!!! Så det ska bli kul att höra lärarinnans reaktion och syn på det hela!!! De får också ta stort eget ansvar i skolan han går på, de har nämligen inget schema... Det enda som finns på schemat är gymnastik, slöjd och musik, sen är det AP för resten (arbetspass)... Varje måndag morgon går fröken igenom med alla elever vad de ska göra under hela veckan liksom, i alla ämnen, sen vad de har i läxa och så vidare, som de får skriva upp i en planeringsbok och utgå ifrån varje dag. Det är inte lätt att planera när man är så liten. Om jag kommer ihåg rätt började detta redan i tvåan, o nu går han i femman... Jag tycker det är liiite tidigt att överlåta det ansvaret helt på eleverna... Så jag tror inte att sonen varit mogen för detta förrän nu, kan ju faktiskt vara så att det är det som det beror på att det inte funkat så bra förut... Men nu är han så glad o nöjd för oftast är han klar redan på tisdagen eller senast onsdagen med hela veckans jobb och det tycker jag är duktigt!!! Han har till och med börjat störa sig på de som sitter o pratar och tjatar på honom att vara med, så han går ofta ut i "lilla rummet" och sätter sig. Där sitter de som har det svårt (har klasskamrater med damp o adhd) och sonen har bett om att få sitta där om det är pratigt i klassrummet, vilket han oftast får.
image397

Sen ikväll blir det engelskaläxa, skriftligt förhör imorgon bitti (varje fredag) men det brukar gå bra...

Kl.20 blir det Lyxfällan, sen kl.21 Efterlyst, sen ska jag fortsätta läsa min bok (se bilden) som är så himla bra...

image401
(Googlat fram den)
NU ska jag strax gå upp och sätta på en tvättmaskin, förstår inte varför men tvätt är nåt som aldrig tar slut...
Har ni det likadant???

image399

Kommer nog in nåt mer under dagen...


Ha en underbar dag, mina vänner!!!!!


Dagens:

"Jag behöver kärlek så som man behöver sömn."

(Georges Braque)


image400

Kloka ord:
Postat av: Mira

Men hur go e inte du då??!!!
Jag har sagt det innan, jag säger det igen:
Ni ser till att flytta hit. Behöver dig här gumman.

Underbart att höra beträffande sonen.

Största kramen till dig och de dina!!!

2007-11-22 @ 11:39:56
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Pia

God förmiddag frua. Idag har jag varit så jäkla redig så hälften borde vara nog...har packat kläder ! Sådant ska man göra när maken är på arbetet. Ha en fortsatt bra dag.

2007-11-22 @ 11:46:48
Postat av: Kristina

Idag gör jag inte så mycket, spanar runt på ringar på nätet, finns ju såååå himla mycket:) Ha en bra dag! Kram

2007-11-22 @ 14:49:48
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: sessan

Ha ha !! Din häxpolare är underbar!!!
för att inte tala om dig..... Massa kramar till en
lyx boggar vän (eller två, tar med Mira här också)

Vad skönt att sonen gör det bra på skolan & att han mästrar självständigt arbete nu.
Jag för min del HATAR det upplägget!! & det finns inte mycket jag hatar på jord. Dom skall vara så skarpa ungarna för att hänga med & lärarna skall vara super observanta överför ungarna om dom trillar av....
Dom jobbar på samma sätt här i Norge & min stora kille som då försäkerhets skull fick ad/hd & dysleksi diagnos vid 10 års ålder, han hängde inte med & blev kallad lat.
Resultat idag: Han hänger LÅÅÅÅNGT efter .(

Krama"flinke" lill killen ;0)

Massa kramar till dig också min sköna.
Nu måste jag mysa med lilla sessan som blivit så snuvig idag, rödögd & gnällig.

2007-11-22 @ 16:10:08
URL: http://sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja, jag har verkligen valt rätt yrke! Tycker alltid det är lika kul att höra hur det har varit för andra. Hur många barn har du (fött)? Förstår att det kanske inte är så kul att börja om när de stora barnen är såpass gamla men 42 år är ju egentligen ingen ålder idag.
Förresten vad är det du arbetar med?
Jag är också glad att jag har dig som min bloggvän =)
KRAM

2007-11-22 @ 17:50:32
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Åsa

Hallå där! Hoppas dagen har vart fin o att det gick bra på utvecklingsamtalet! Ha en jätteskön kväll!! Höres! Kramen!

2007-11-22 @ 19:29:38
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Pia

Tack för komplimangen :) du kommer säkert att vara jättesnygg när du är 54

2007-11-22 @ 22:06:39
URL: http://mammipiha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0