Free Cursors

Nu e jag här!!!!!

God förmiddag alla glada...

Ännu en dag, närmare helgen... Ja, jag vet inte vart veckorna tar vägen, det känns som om tiden springer iväg nu!!! Ja, det är inte långt kvar till jul, gud så underbart att få storstäda (ja jag vet att jag är tokig som älskar att städa) byta till julgardiner och ställa fram adventsljusstakarna och göra fint.
Mmm, är det fler som tycker lika mycket om det som jag??????

image325

Igår åt vi en god måltid med alla barnen, korvsås (enklare variant på korv stroganoff, myyycket godare!!!) med kokt potatis och kokta morötter. Sååå himla gott!!! Barnen åt så dom storknade... Sen blev det lite tvätt, läxläsning o så, sen kom vi faktiskt i säng ca 22.30, maken och jag. Sååå skönt så!!! Klockan ringde 06.15 imorse, jag gick upp och gjorde mig klar, fixade frukost och väckte resten av familjen... Allt gick som på räls... Sonen o jag åkte ca 07.30 o maken o hans barn strax efter. Visst är det skönt när morgnarna flyter på???

image326

Ska hämta sonen sen vid 14.30 då han slutar, ibland skjutsar jag honom till pappan så han kan ta sin cykel därifrån, men 5 grader kallt o halt eftersom det kom snö igår fm, nej, då skjutsade jag honom o sen hämtar jag på skolan istället... Ikväll blir det engelskaförhör, skriftligt, för de har skriftligt förhör varje fredag morgon. Men det brukar inte vara nåt problem med det, o den här veckan verkar det som om han tycker det är lätt... SKÖNT!!! De har oftast bara matteläxa och engelskaläxa, och matten gör han på onsdagseftermiddagarna för då har de läxhjälp i klassen, som han stannar kvar på, det tycker jag är kanon!!!

image327

Nu funderar vi på att börja motionera, jo det är sant... Ja, vi och vi förresten, maken är sååå duktig så, han lyfter lite skrot här hemma och sen springer han med jämna mellanrum och så spelar han ju golf. Jag gör ingenting (jo jag spelar ju golf!!!), jag skulle vilja men jag tycker det är så förbannat tråkigt!!!! Spring, aldrig i livet!!!! Simma, mmm hur kul är det då??? Det jag kan tänka mig är badminton och det började vi med i våras för DET är ju så himla kul!!! Men sen började golfsäsongen och då hade vi ju fullt upp med det... Så nu frågade maken om vi inte skulle spela lite badminton imorgon, o banne mig, så tror jag vi ska göra det!!! Ska ringa o fråga om det finns nån tid sen, eftersom vi jobbar hemifrån så är vi väldigt flexibla... Håll tummarna!!!!!

image328

I helgen blir det lite bakvänt, firar Fars Dag på lördag istället för på söndag, eftersom sonen och jag åker ca 07.50 på söndag morgon, ska på innebandymatch(er) då... Så det blir myyysig frukost, sen nån liten present från barnen o så... Sen blir det en skön och dag at bara njuta, på kvällen blir det god måltid, då ska vi grilla sten... Med kött, färska champinjoner, paprika, lök, bearnaise, mangorajasås, ajvar, sambal oelek mums, nu blir jag ju hungrig!!!
image329
Detta är att grilla sten, man fixar sin egen mat på en "grill" på bordet, muuums!!! Rekommenderar det varmt till er som inte testat detta!!!

NU ska jag ta en tripp runt mina favvobloggar en sväng, kommenterar om jag orkar annars blir det senare.. En del har jag redan varit inne på idag....

Vi hörs senare, mina underbara vänner!!!

Stora kramar från den lilla nygifta frun!!!

Ett litet ord från mig.....
Cibi condimentum est fames
"Hungern är den bästa kryddan"


Kloka ord:
Postat av: Pia

Mina ungar och vänner brukar säga att jag har en inopererad trasa i näven ;) Adventsljusstakar älskar jag ! En av anledningarna att jag packat ner fyra stycken som ska med till spanien. Ska försöka ta mig till IKEA och inhandla mig en plastgran....jag som alltid haft riktigt gran men det får man inte tag på där nere så det blir att acceptera plastgran iår. ha en fortsatt bra dag, kramen

2007-11-08 @ 12:01:30
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: evelina

ja visst går tiden alldeles för fort? =) det är verkligen bäst man lär sig ta vara på den på bästa sätt =)

städa är väl ingen hobby, men det är HÄRLIGT att ha det rent runtomkring sig, julsakerna däremot längtar jag efter =)!

ha en bra dag!

kramar!

2007-11-08 @ 12:08:39
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Lillepip

ja jag hittade hit genom en kommentar du lämnade på en annnas blogg...jo det ska bli kul till jul men just nu försöker jag koncentrera mej på att ha städat tills ungarnas fest nästa vecka,pust pust ,mycket att göra..må gott,pip

2007-11-08 @ 12:15:50
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Åsa

Julen i all ära..men har inte njutit av den sen 2002..tycker den e ledsam o jobbig! Men för all del..jag pyntar o så bara för att det ska vara..men tycker om det..NOPE! Hahaha..Låter som en kul dag du har där! Skönt att det går bra för Emil i skolan! Hälsa honom så gott från mig o ge honom en stooor kram! Ha en fin dag! Kramen o pözzen..

2007-11-08 @ 12:37:36
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: linda

Jag hittade dig genom Emelie (www.emeliese.blogg.se) och tankte att du var vard ett besok :)
Marita Blad har jag faktiskt varit hos en gang, for nastan ett ar sedan.. kan man ga till samma medium tva ganger? Jag vet inte alls vad som ar lampligt eller ej :P

Angaende julpyntningen sa alskar jag ocksa det, stadningen ar jag dock inte lika tokig i :)

2007-11-08 @ 12:58:48
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Nita

Julen är uuuuuuunderbar men jag hade hoppats få fira den i nya huset men det går ju inte :-( Så det blir till att röja här och göra så julfint man kan bland flyttkartonger och annat *S*
Städningen är faktiskt kul! Speciellt när man skurat från golv till tak och allt är så otäckt rent och luktar naaajs! Sen ska det vara doftljus varje kväll som har en speciell juldoft. Den köper jag via nätet och just det, måste ju beställa nu om jag ska hinna få hem till första advent :-)

Må gott och kram på dej!

2007-11-08 @ 14:04:43
URL: http://nitas.blogg.se
Postat av: Emelie

Inte jul alla redan väl? Viist är det mysigt men inte riktigt än... Längtar faktiskt inte speciellt mycket, bara efter alla mysiga lampor.
Ja, blodprover är som rena rama vardagen för mig vid det här laget. Är trött på allt som har med sjukhus att göra, och ändå är jag sjuksköterska och snart barnmorska...
KRAM

2007-11-08 @ 14:33:29
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Kristina

Ja jag längtar oxå till att få sätta upp julsakerna:) ha en bra dag! Kram

2007-11-08 @ 14:55:31
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Ulle

Kan inte säga att jag älskar att städa....men däremot ÄLSKAR jag ju att träna, gymmet är ju min drog*ler* så jag rekommenderar starkt att börja träna med nåt du tycker e kul.

Ha en bra kväll

Kram

2007-11-08 @ 16:37:11
URL: http://dolphindreamer78.blogspot.com
Postat av: Mia

Ville bara säga hej :-)
Kram

2007-11-08 @ 16:52:59
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Anonym

Ohhh städa är ingen favorit direkt men det är skoj att få pynta och få välkommna julen snart:)
När ska du göra det i så fall?
Inte allt för tidigt bara - man hinner ju tröttna annars:)
Träning är kanon btw :)
Hoppas du får en bra natt.

Natti natt.

2007-11-08 @ 20:26:50
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0