Free Cursors

Dags igen..

Mina kära vänner, jag känner ibland att jag inte har så mycket att skriva, men hoppas att ni står ut med mig ändå...
Känner mig lite dum ibland, de flesta bloggar jag läser kan blogga 4-5 ggr per dag, herregud, jag hinner inte!!!!
Ja ja jag hoppas ni fortsätter läsa min blogg ändå... *ber på mina bara knän*
image190

Idag har jag jobbat undan med jobbet (jobbar ju hemifrån), sen drog jag igång med att putsa de sista fönstren som blev kvar när jag för några veckor sen började putsa. Men det var några fönster som maken ville hjälpa mig med då man är tvungen att stå på stege utanför och så var det några till... Men nu ni, kan man se färgerna på löven på träden utanför... Oj då, var det så de såg ut??? *ler*
Sen bäddade jag rent i alla tre barnens sängar, kul med killarnas våningssäng, f-n man är ju färdig att bryta ihjäl sig, men nu så är det rent och fint... Har sen dammsugit, tvättat omkring 7 maskiner (hade så mycket sånt elände som ska tvättas separat, så nu blev det av...), diskat, dammat av litegrann, ja jag kommer inte ihåg allt... Sen tog jag en välförtjänt dusch!!! Insmörjning av kroppen, sen på med en liten touch av favoritparfymen Noa, det är både min och makens favorit... Å andra sidan finns det många goda parfymer, för att helt byta ämne...
Här kommer mina favvosar som står i mitt badrumsskåp:

* NOA
* Nina Ricci "Love in Paris"
* Boucheron "Jaipur Saphir"
* Sensi Georgio Armani "White notes"
* Miracle (Lancôme)
* Salvador Dali "Dalissime"
* Oscar de la Renta "Tropical Flower"

Vad använder ni för parfym/vilka har ni i ert badrumsskåp???
Jag utmanar följande på att göra en lista:
Åsa 
Mia
Malin
Evelina
Nita
Bammie
Junitjej

Imorgon ska jag hämta sonen efter skolan, sen ska vi hämta makens barn och så åka till min bror med familj och hälsa på, de fick ju en liten Richard för en månad sen, exakt idag, så GRATTIS lilla gullet på 1 månadsdagen!!! Ska bli så kul, har inte sett honom än. De har legat på sjukhus med honom drygt en vecka, han fick streptokocker när han var 1 vecka gammal, 40 graders feber mm... Sen vart hela familjen sjuka, så nu först är de friska... Det ska bli sååå kul! 

Ikväll är maken på föräldramöte i hans dotters klass, hon går i 8:an... Kommer hem strax efter 20, då ska jag gjort en pastagratäng, med kokt färsk pasta, lägg det i en form, klicka ut pesto lite överallt med en tesked, bryn färska champinjoner och bacon klippt i 3 cm bitar, lägg detta över pastan, strö över riven ost och VOILA, vilken god middag... Det är sååå gott som det är, men vill man kan man servera en god sallad till... Rekommenderar ett rött vin, "Down under" till detta... MUUUUUMS!!!! NU är jag riktigt hungrig ju...
image191 Typ så... Framför tv:n med mimikDaniel i Idol... Håller med Åsa, han är suverän på mimik, kolla det när/om ni tittar på Idol... *asgarvar*

På fredag åker maken och jag till en golfbana i en stad 4 mil härifrån och spelar golf, ska bli sååå kul! När vi spelat så åker vi till landet och har en myshelg på tumanhand, ska fiska lite om vädret tillåter, gå ut i skogen hela lördagen o se om man kan få med sig lite trattkantareller hem... Vi var ute för 3 veckor sen men då fanns inget, men nu har det varit ömsom sol o ömsom regn så det borde finnas litegrann till oss. Maken ska även bada, men jag tror jag hoppar över det, vet inte hur varmt (KALLT) det är i vattnet...
image192 Mumsigt, eller vad tycker ni???
Sen kommer vi hem på söndag och då kan det bli en liten golfrunda med makens kompis/ar igen... Bäst att passa på, säsongen är snart över och det bävar vi för!!!

Nej ni mina underbara v'änner, nu börjar det dra ihop sig till att laga lite mat tills maken kommer hem, men jag hör av mig imorron.........

Massor av kramar från Nygifta Frun...
image193


Ps. Till Åsa, som inte mår så bra... Stor kram från mig till dig gumman!!!!!!
image194

Kloka ord:
Postat av: Åsa

Oj vilken dag du haft! har verkligen haft fullt upp! Men visst e det skönt när allt sånt e klart!
Klart jag/vi inte slutar läsa din blogg heller!! Jag bloggar mycket ibland o sen ibland bara nåt inlägg.. Man gör det när man känner för det helt enkelt! Låter som om ni får en helmysig kväll där o sen en helg som säkert inte kommer gå av för hackor! ; ) Vad ledsamt att den lille skulle råka ut för det det första han gör i livet! Skönt att det e bra nu ialf!
Vad coolt att du med blogga om parfymer samtidigt som jag skriker på hjälp efter min!! Hahaha.. Jag ska sätta mej o göra listan efter idol! Ha en super fin kväll o
ett extra STORT tack för kramen!! DEN VÄRMDE!! Puss på dej!

2007-09-18 @ 19:35:23
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Åsa

Kikar bara in o säger natti.. Ha en fin natt med vackra drömmar! Kramar!

2007-09-18 @ 22:48:32
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Malin

Den ska jag försöka ta sedan... Ska man räkna med alla det billiga som åkte ned i korgen då jag var på Gekås me?! Pinsamt *ler* Klart att man läser även om det inte görs fem-sex inlägg ;-) Det är väl snarare bättre att göra färre så folk hinner hänga med, och hinner kommentera... Ha en superduper bra dag nu <3 KRAM

2007-09-19 @ 07:35:07
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Caroline

Tack för dina gulliga kommentarer på min blogg! Kram från "sjuklingen" Carro

2007-09-19 @ 09:42:11
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej vännen! Hur e det idag? Hoppas att allt e bra där! Kramar o pözzzzar!!

2007-09-20 @ 18:19:18
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: mia dh

Jag bloggar mkt ibland och mindre ibland, nu har vi mkt tid inomhus och då blir det mer. Skönt att bebisen med familj är friska, ha det gott:)

2007-09-20 @ 21:31:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0