Free Cursors

Från Junitjej kom detta.


image182

Blev "utmanad" av Junitjej att skriva lite om vänner...
Ja, jag har faktiskt ganska gott om vänner, utan att skryta. Jag har lätt att få kontakt med  människor och på nåt sätt känner jag ganska fort om det är någon som jag kan tänka mig att umgås med...
Tänkte säga ett och annat ord om min äldsta och allra bästa vän, vi har varit bästa vänner sen jag var 14 och hon 13 år... Alltså har vårt vänskap hållt i 27 år!!!!!!!! Hon är den mest underbara vän som finns, jag önskar att alla hade en sådan vän!!! Bara en sån sak, som jag aldrig glömmer, att jag kan ringa henne mitt i natten och hon ställer upp, kommer som skjuten ur en kanon. (Det har hänt!!!) Och hon vet att jag gör samma sak för henne om det skulle behövas... Hon var den som fanns vid min sida genom alla förberedelser inför mitt bröllop i maj i år. Hon fixade o donade, hjälpte till med dukningen dagen innan  och vi hade såååå kul då... Tokade oss som aldrig förr... Det jag minns bäst ifrån just det var att vi hade dukat färdigt i stort sett och stod o beundrade vårt verk, då ber hon mig att gå o hämta en vas som skulle ställas framför där jag och min man skulle sitta, som brudbuketten skulle stå i.. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det kunde väl hon göra som stod en meter från dörren till köket där allt sånt fanns, medan jag stod längre in i rummet. Jag sa att det hinner vi... Nämen gör det nu, säger hon då... Jag tänkte vad f-n gör det själv då om det är så bråttom... Till saken hör att mamma och min väninna hade frågat om vi inte skulle ha nån båge där vi skulle sitta, maken och jag.. Nää, sa jag, det hoppar vi nog över, sen var det inte mer med det... Ja ja, tänkte jag sen, jag får väl hämta den där förb-nnade vasen då... Går ut i köket, hör hur det rumlar inne i det salen där vi dukat, går tillbaka och där står min väninna med tårar i ögonen och säger "Det är inget bröllop utan båge..." och så gråter vi båda två!!!! Min mamma hade alltså ringt min väninna och frågat att om mamma fixade och betalade, kunde då hon ta med den ut i smyg när vi skulle duka... Behöver jag säga att hon var min hederstärna på vårt bröllop???


En riktig vän för mig är:

* Någon som jag kan berätta allt för

* Någon som lyssnar när jag behöver prata

* Någon som förstår mig utan att jag behöver säga nåt

* Någon som aldrig för något vidare som jag sagt

* Någon som man kan man ha både roligt och tråkigt med

* Någon som det alltid är lika kul att prata med eller träffa, även om det gått flera månader sen man sågs/pratades vid

En vän är någon som vet allt om dig, men ändå tycker om dig!!!!!

Nu är det er tur, en liten utmaning till Nita, Mia, Sofie, Sessan och Åsa...

image184

Hörs senare idag, ska strax åka med sonen på innebandyträning!!!

Kramisar
image183

Kloka ord:
Postat av: Sofie

Heeej ! Jag har lite svårt att hinna med att blogga, jag vet att det blir lite för sällan. Ja jag hoppas att jag kan hinna med Ikea idag, jag ska o titta på min lillasysters innebandymatch också. Det är mycket ibland.. Ha en bra dag Cim ! KRAM SOFIE

2007-09-16 @ 11:11:00
URL: http://sofien.blogg.se
Postat av: Åsa

Åhh..detta vart kul att läsa! Klart jag gör den med! Ha en fin dag! Kramar!

2007-09-16 @ 17:23:27
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för utmaningen. Gör den sen om jag får tid...

2007-09-17 @ 07:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0