Free Cursors

Morning...

image760
Så, då har man skjutsat sonen till skolan, gjort frukost och väckt maken. Nu ska vi strax iväg till ett möte maken och jag. Sen in till stan o kolla en grej på konferenscentret där vi hyr in oss när vi har utbildning, så jag återkommer väl efter lunch...

Igår fick jag lov att bli förbannad, sonen ringde när han kommit hem till sin pappa (jag skulle hämta honom där), han sa att
- "Mamma, innan vi åker till träningen måste vi åka förbi till skolan och hämta min ryggsäck där".
Jag: - Jaså, sa jag, har du glömt den??
Sonen: - Ja, jag kom på det när jag kom ner o hade låst upp cykeln, skulle skynda mig upp o hämta den, men då såg jag halvvägs upp till våningen där vi går att tre av kilarna i klassen började leka med min cykel, och då skyndade jag mig ner igen, för jag är ju rädd om cykeln...
Jag: - Och...
Sonen: De körde ut med cykeln på bilparkeringen och slängde den där o sprang när jag kom ner, så jag fick inte tag i dom.
Jag: Vad hände då, gick cykeln sönder eller så???
Sonen: - Nej, men de snodde baklyset... Mamma, jag blir såå arg... (med darr på rösten)

Grejen är att sonen bara för några månader sen, fick nya skärmar påsatta, nytt bakdäck och nya lysen fram o bak, såna man kan ta bort o nu snodde de baklyset... Jag blir sååå förbannad!!!!!! Så imorgon ska jag följa med till klassrummet när de börjar o prata med fröken och sen med klassen, för nu jä-lar är det nog. En annan dag kastade de upp hans mössa i ett träd, så han fick klättra upp på taket till cykelstället för att hämta ner den.
Är detta skolan av idag??? Åh, vad bra, eller hur???
Jag talar av egen erfarenhet, detta med mobbning om det nu skulle vara så... Jag tar tag i detta nu istället för att vänta och jag är glad att sonen talar om sånt här, stort som smått... Jag var själv mobbad som barn och då pratar vi MOBBING!!!!! Punkad cykel, mössan nerspolad i toan, skorna gömda när man skulle gå hem, kondomer påträdda på cykelsadeln eller styret, man blev inröstad som klassråd med klassens absolut töntigaste kille, alla röster landade på oss... Ja, listan kan göras oändligt lång. det började i 4:an och slutade nån gång i 7:an... I 6:an var det en kille som var typ ledaren, satt framför mig, vi hade teckning, jag målade med pastellkritor, ni vet såna där lite kladdiga. Killen vänder sig om, tar min burk med kritorna och "häller" ut dom på min teckning, så det blir färgasde prickar över hela teckningen, och det var droppen, jag ställer mig upp (han står redan) och jag laddar, sen slår jag en riktig käftsmäll rätt på käften, sen går jag hem (bodde då 500 meter från skolan) i bara raggsockor, 3-4 grader varmt och snöslask... SEN gjorde inte han mig så mycket mer... Men det var nog det steget som gjorde att det trappades ner...

Oj, vad mycket det blev, nu måste jag skynda mig, ska vara på möte kl.10...

Hörs sen...

Massa kramisarimage761
Cimsan

Kloka ord:
Postat av: Gabbi

Bra att du tar tag i det!! För skolan e jävligt slapp med såna saker!! Stå på dig!!
ha en för övrigt fin dag!
Kramen

2008-01-29 @ 10:17:44
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Patricia

Jag tycker att du gör rätt.
Själv har jag inte blivit mobbad, men utfryst från kompisgängen, tillhörde de töntigaste i hela skolan och blev alltid vald sist på gympan fast jag hade en femma i gympa....Den listan kan också göras lång.
Kort sagt: BRA GJORT!

2008-01-29 @ 18:39:49
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: teddy

fyy fan - ungar kan vaerkligen vara fruktansvärda. Jag är glad att ni tog tag i problemet och tidigt men strängt pekade ut de som varit på sonen. Barn är små men måste lära sig i tid vad som är rätt och fel.
Hoppas ni får en fin kväll nu :)

kramis

2008-01-30 @ 19:05:54
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Emelie

Fyy fan va mycket hemskt du har varit med om! Mobbing är fan bland det värsta som finns! Jg hopas det går med din son, bra att du tar tag i det i tid!
STOR KRAM till dig!

2008-01-30 @ 20:32:16
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Elli

Usch. Det är verkligen hemskt med mobbing. Kram från en som oxå varit utsatt för det

2008-01-31 @ 08:35:05
URL: http://snigel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0