Free Cursors

TORSDAG!!!


Ännu en dag har gått, fattar ni vad veckorna går fort???
Jaha, ni som läste mitt inlägg igår om storstädning så blev det inte så mycket av med det, hann inte ens börja förrän de ringde från jobbet... *lycklig ändå*
Kassören/kassörskan som börjar 7.00 sitter ensam till 9.00, men det kom ingen 9.00, den som hade gjort schemat hade gjort en liten miss... *tjohoo* Så de ringde mig 9.30, här satt jag o chattade med Nita på msn i allsköns ro innan jag skulle dra igång städningen, jaha, det är klart jag tackar ja, säger bye bye till Nita, klär på mig, målar mig snabbt som attan (ser absolut inte klok ut utan smink) o sätter upp det halvskitiga håret i en tofs, kommer på att kaninen är ute, jagar in honom i buren, ser till att han har vatten o mat o så sticker jag iväg... Tur att det inte är långt till jobbet, 5 minuters bilväg o 10 med cykel, så 09.53 stämplar jag in... *asgarvar*Jag trodde de skulle smälla av, de höll på att få dåndimpen när jag var där sååå snabbt...
Jobbade till 15.00, åkte o handlade lite, bl a hö, halm, mat o lite godis till kaninen... Sen när jag kom hem så dammade jag överallt, vattnade blommor o plockade, sen satte vi oss på verandan med ett glas vin, det var sååå skönt ute ju.. Plötsligt ringer min mobil, ett mobilnummer som jag inte känner igen, hm.... Då är det Victor, en kille på jobbet som undrar om jag vill jobba imorron (läs idag)... Hans pass är 11.30-19.00, o självklart tar jag det!!! Han ska prova på nåt som vi kallar för 24:an, folk kan beställa varor på nätet från oss, som de sedan får utkört dagen därpå (om de beställer före kl.24, därav namnet...), han ska vara med o packa varor till utkörningen o testa på lite där... KUL! Så jag hoppas att han kanske testar på det fler ggr, så kan jag ta alla hans pass.... *hahahaha*
Sen kom mamma o hennes gube, satt o pratade en stund... När de åkte så grillade vi och åt, sen blev vi trötta så vi gick faktiskt o la oss...
PUH!!!!

Maken drar ensam ut med fullpackad bil till landet på lördag o släpper av ett lass med grejer då, vi ska ha med kaninen, gräsklipparen o en låda med motorsåg etc, sen mat, kläder, tre barn etc. Och vi har alldeles för liten bil för det... Sen packar vi in det sista och barnen i bilen o drar ut på söndag...
Stannar nog där den veckan, jag åker emellan om det blir jobb, vilket jag tror att det kan bli...

Jaha, nu på morgonen har jag alltså slutfört min städning som jag påbörjade igår, har dammsugit och bäddat rent i våra sängar, det var det jag hade kvar... Gissa om det blir skönt att krypa ner nyduschad ikväll... Mmm, vad det är underbart...
Försöker verkligen att bädda rent en gång i veckan, nu blev det nån dag över, men det är sååå härligt när man kryper ner och det luktar sååå gott o man bara får njuta...
Vad säger ni??

Då känns det såhär "gott" när man lägger sig, eller hur???

Nu är det snart dags att hänga en tvätt, ta en dusch, tvätta håret, blåsa håret lite o sätta upp det, måla sig och sen klä sig för jobb, åker hemifrån ca 11...

Önskar er alla raringar en helt underbar dag, var rädda om er och gör inget som inte jag skulle ha gjort... *fniss*

Kram, kärlek o omtanke
Cimsan

PS. Ber också om ursäkt för att det inte gick o kommentera mitt inlägg från igår, vet inte vad som hade hänt...

Kloka ord:
Postat av: Camilla

Nu kan jag skriva här hos dig gick inte i går då jag för en gång skull skulle detta.



Kram Camilla

2008-07-10 @ 09:52:31
Postat av: Nita/tigerlilja

Ha en underbara dag så hörs vi när du har tid. Kram!

2008-07-10 @ 13:22:20
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Madeleine

Ha en bra dag. Kul att dom ringer efter dej så mycket, men det skulle jag oxå ha gjort, du är ju så positiv o social. Jag har SEMESTER. Kram Madde

2008-07-10 @ 15:11:43
URL: http://madde68.blogg.se/
Postat av: Mira

Underbart att höra om dina/era dagar!

Full rulle!

Du är såååååååå jäkla duktig.



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-07-10 @ 20:26:36
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Nettan

Det är fullt ös hemma hos er märker jag.

Hoppas du hinner få lite semester nästa vecka ändå, även om du tycker att det är kul på jobbet och ställer upp när dom ringer.



Ni har också kanin såg jag.

Min yngsta hämtar sin kanin på måndag så nu blir det zoo här hemma snart. Puh !



Ha en bra kväll !



kram

2008-07-10 @ 22:36:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nita/tigerlilja

Inte torsdag men väl fredag.

Ha det bäst gumman så hörs vi under dagen. Kram!

2008-07-11 @ 09:16:05
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0