Free Cursors

Måndag och ont som bara den...


Jaha, då var helgen över...
Orkar inte skriva så mycket just nu, har så förbannat ont i nacken, orkar bara sitta en kort stund...
Jobbade 09.30-21.00 i lördags, tjejen som skulle börja 9 hade inte kommit när jag anlände 09.10 så det var bara att marschera ut o öppna en kassa... Plockade lite chips o godis, men sen var det bara att sitta still, herregud vad folk det var!!! Sen hade jag lunch mellan 12.10-12.35 samt en kortis 16.35-16.45, det var allt. Det var sååå otroligt mycket folk, herregud fredagskvällen jobbade jag till 19, det var inte ens i närheten av hur mycket fok det var i lördags. Tjejen jag jobbade ihop med sa att det var lika med julruschen!!! Ja, vi höll på att jobba häcken av oss... Så jag fick nog lite för mycket för min nacke, så nu har jag ont, jäävligt ont, går på Alvedon faktiskt... MEN knäpp som jag är så var det kuuul att jobba, timmarna gick asfort ändå... Så jag var hemma 21.35, halvdöd... Maken var o spelade golftävling på lördagseftermiddagen, sen hem till en kompis o grillade, så när jag duschat efter jobbet åkte jag o hämtade honom, åkte hem, åt en halv grillad kyckling o tog ett glas vin, sen la vi oss... Vaknade 11 igår morse, tror jag var lite trött... =)
Idag har jag inget hört från Ica än, kanske blir det inget jobba idag... Sonen blir glad då, för jag ska hämta honom vid 16-tiden... Ja, i annat fall hämtar maken honom, allt löser sig...
Ska åka o handla lite, ifall det blir jobba i veckan o sonen är här måste det finnas lite som han kan fixa till själv o äta... Ravioli, färdiga plättar, färdiga pannkakor etc... Lite gott bröd, fil, pålägg... Ja, det ska nog ordna sig... Han var här igår en sväng med sin pappa, de skulle hämta en grej o var på väg in till stan en sväng, då passerar de ändå här... Skönt att få krama om honom lite, de stannade nog i en halvtimme, skönt att kunna ha det så, att de pratar med varandra, sonens pappa o maken, känns sååå skönt!!! Jag ber inte att de ska bli kompisar, inte så, men att de kan tala med varandra betyder så mycket, inte minst för sonen...

Nej, nu orkar jag inte sitta här o skriva, det är påfrestande för nacken...

Massa varma kramar o massor av kärlek
Cimsan

Kloka ord:
Postat av: Pia

ja du...ibland tror man att folk förbereder att det ska bli hungersnöd. Vad gör de med all mat de handlar ? För inte sjutton hinner de käka upp all mat innan bäst-före-datum...Blir lika förvånad varje gång, dessutom vissa människor kommer ju mer eller mindre varje dag...

2008-06-30 @ 10:09:37
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: tigerlilja

Kul att du trivs på jobbet. Det är sånt som gör det mödan värt :-)

Kram!

2008-06-30 @ 11:19:24
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Pia

va roligt med nytt jobb men ta det lugnt med nacken (om det går) :)

2008-07-01 @ 07:57:52
URL: http://mammipiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0