Free Cursors

Spöken, andar och Roger...

image928

Ja, Roger är alltså Annsingens lillla ande därhemma... Läs hennes blogg om hur hon/de märker av att de har någon hemma hos sig...

Vi har makens bror i vårt hus och det tycker jag är mysigt...

Jag har alltid varit en krake, inte vågat gå ner i källaren i de hus jag bott i (inte ens i hyreshus), inte vågat sova ensam etc. Men i det huset vi bor i nu, känner jag mig otroligt trygg...

Hur märker vi av makens bror??? (Varsågod Mie, här kommer lite om detta...)Ja, det började i huset makens bodde förut (innan vi flyttade ihop), där hade de en kortare korridor, på ena sidan var det två rum o på andra sidan ett rum + badrum. Där såg han ett par byxben förflytta sig från det ena rummet på ena sidan till det andra på andra sidan. Till saken hör att först trodde han det var fd frun eller något av barnen, eftersom det var ett antal sekunder han såg det, inte bara "swisch" och det var borta... Men alla tre stod i badrummet och borstade tänderna, så det var ingen av dom. En annan gång såg han ut genom köksfönstret, såg än en gång ett par byxben gå utanför huset på gatan och runda gathörnet, maken gick då fort in i ett rum för att se den som gick förbi, men det kom aldrig fram nån...

Strax efter begravningen, där det fanns otroligt mycket kraftiga och mycket mycket väldoftande gula rosor, så gick maken upp på natten, när han var på väg ner igen, kände han plötsligt en otroligt stark o påtaglig doft av gula rosor, var tvungen att gå upp de trappsteg han tagit på väg ner för att kolla, men det fanns inga där. På morgonen när han gick upp fanns inte tillstymmelse av doft kvar...

I vårt gemensamma hem, så har vi öppnat frysen ett antal ggr och känt att gud vad det doftar kräftor, (dill o så...), men vi har varken dill eller kräftor i frysen... Men till saken hör att makens bror ÄLSKADE kräftor!!! Ofta kommer vi upp på morgonen och det luktar sådär gott i köket, nybryggt kaffe, ni vet, eller som om man precis öppnat ett nytt paket o aromen stiger... Men inget kaffe, vi gör te på morgonen...

I övrigt så kan ett kort ramla vid ett ljus vi alltid har tänt för honom, vet inte om det kan vara att man inte ger honom uppmärksamhet, som han älskar...

Jag har stått vid diskbänken och skalat potatis, känt hur nån står alldeles bakom mig, stryker mig över håren på armen... Det är "han".. Det är någon som kommer nerför trappen på kvällen då vi lagt oss (inte varje kväll, men ibland), trappen knarrar så det hörs tydligt... När vi ligger i sovrummet så har vi tv-rummet ovanför oss och här går någon allt som oftast över golvet... När jag duschar kan jag känna att någon går förbi utanför badrummet, tydligt. En kväll när barnen lagt sig, vi var inne hos killarna och "nattade" dom (= pratade lite innan vi släckte), makens son blir plötsligt tvungen att gå på toaletten (jag hade precis gått igenom köket från makens dotters rum o in till killarna), han går iväg och kommer ut i köket och säger; "Cim, varför står kylskåpsdörren på vid gavel??"... Ja, vad svarar man på det, jag hade bara någon minut innan det gått förbi kylen och den var stängd... Svängde till ett bra svar (kommer inte ihåg vad) som de köpte och allt var frid och fröjd...

Lovar att skriva mer om jag kommer ihåg nåt mer, nu börjar jag bli trött, så jag återkommer imorrn...


Ha en underbar natt, mina älskade vänner!!!

image929

Kram kram

Cim


Kvällens: Praevenire melius est quam praeveniri -- "Det är bättre att förekomma än att förekommas"


Kloka ord:
Postat av: Mira

Jag säger bara OJ och WOW.
Vi snackar i telefon imorgon!!!! Nu är kvällen sen och det blir ett låååååååååååååååååååångt samtal baby!!

Stor kram till er och de era.

2008-03-11 @ 22:45:40
URL: http://husfrun.wordpress.com
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Åh gud så spännade läsning! Häftigt!
/Sus

2008-03-12 @ 00:14:24
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Annsingen

Morning! Ja det är ett spännande fenomen(?) detta! Vi pratade om det här hemma igår jag o min syster..man kan aldrig sluta prata om det!

2008-03-12 @ 06:22:21
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ulle

Hej!

Va kul att läsa om era spöken:)
Alltid kul då man får höra att det faktiskt FINNS andra som har spöken hemma och som tror på dem.

Här har vi en hel del med...bla vår undebara goa skogskatt Elvis springer runt, till och med sonen ser henne:)...han sa en morgon för nåt år sedan att han har spöken i sitt rum...så sa han att han har djurspöken med, och det är Elvis:)...blev så glad att hon fortfarande kommer till honom...det var så här att när vi fick hem sonen från sjukhuset då han var nyfödd så blev vår lilla katt som en hund *fnissar* hon vakade jämt över sonen och de var sååå underbara tillsammans...men då dog hon tyvärr och vi saknar henne sååå mycket!

Ha en fin dag
kram Ulle

2008-03-12 @ 08:59:08
URL: http://dolphindreamer78.blogspot.com
Postat av: mie

Godmorgon! Guuud så spännande läsning jag fick på morgonen=). Jag som har en dålig dag idag= mina tårar bara forsar, får då genast påhälsning, så mitt i alla tårar kan jag inte låta bli att fnissa åt mitt spöke. Tror "han" vill trösta mig, åtminstone hoppas jag det. Tycker det värmer att han finns här. Tack för spännande läsning. Kram!

2008-03-12 @ 09:34:21
URL: http://www.mies.blogg.se
Postat av: Annsingen

Tänk om jag hade ditt hår*ler drömskt*
TACK! Vad glad jag blir då du säger så:))))
Miljoner kramar!

2008-03-12 @ 09:53:39
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: F

Spännande läsning, fick gåshud:) Jag tror defintitivt på sånt här så kul att det finns fler som gör det:)Kramis

2008-03-12 @ 09:59:18
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: mie

Tack=).

2008-03-12 @ 10:59:54
URL: http://www.mies.blogg.se
Postat av: Jenco

Oj, vad läskigt det låter!!!

2008-03-12 @ 19:59:16
Postat av: Cia

Ja det va det du berätta om...
Läskigt men häftigt !
Kraaaaaaaaaaaaam !

2008-03-13 @ 00:10:57
URL: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Postat av: Annsingen

Morning Stumpan! Igår var Det okända verkligen bra!

2008-03-13 @ 05:00:46
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Gabbi

Morning!!
Ha en fin dag!
Kram,

2008-03-13 @ 06:06:37
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Annsingen

Tack snälla! Ja du ! Det mest jag skriver om är ju självupplevt eller egna tankar bara så jag vet inte! Livlig fantasi kanske!*S*

2008-03-13 @ 11:46:07
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0