Free Cursors

Måndag...


MORNING!!!!! Gick upp 07.15, ringde sonen o sa god morgon, som jag gör varje morgon, likväl så ringer jag varje kväll o säger godnatt... Mysigt tycker jag! Sen gjorde jag frukost o tände massa levande ljus i köket o sen gick jag ner o väckte min man som sov gott... Maken har ett ärende på fm idag, har nyss åkt iväg, och ni som läser här kommer snart att få reda på vad det är, kanske idag eller en annan dag, troligen denna veckan alla fall... *nu blev ni nyfikna va???*
 
Hade goda vännerna Catrin och Göran här i lördags, grillade sten (se bild nedanför hur vårt dukade bord såg ut...) och drack lite vin, pratade o lyssnade på musik... Det var supertrevligt och nästa gång ska vi ses hemma hos dom på en italiensk afton med karaoke... DET ser vi fram emot, har aldrig sjungit karaoke, varken maken eller jag, men det ska bli skiiitkul!!!!


Sitter nu och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp, sonens urinvägsinfektion vägrar ge mig sig, efter en veckas penicillin... Det svider o så fortfarande... Vad gör man då??? Så de skulle ringa upp ca k.10...
Uppdatering: Nu har vårdcentralen ringt och sonen kan ha förhudsinfektion, nu kunde de inte ge mig en tid imorrn så de ringer mig imorrn ca kl.8.15 då de öppnar sina nya tider så får vi en tid till imorrn em...
Strax blir det dusch och tvättning av hår, skööööönt!!!!
Bytte mitt pass 7-13.30 idag mot 16-22.15 på söndag, ungefär samma timmar, men 100% påslag på söndag... TJOHOO!!! Så nu kan man bara hoppas på att de ringer o behöver min hjälp nån dag utöver de jag har...

Jobbarveckan ser nu ut såhär:
Torsdag: 9-15
Fredag: 15.30-22.15
Söndag: 16-22.15

Igår tog maken o jag den fina hyrbilen och åkte till sommarstället där han tillbringade sin somrar som barn, det var kul att se. Maken hade inte varit där på 25-30 år, kände inte riktigt igen sig, ska kolla med sin syster om det var rätt ställe vi var på, rätt väg o så åkte vi men själva stället kände han inte riktigt igen...
Såhär såg huset ut...

Ytterdörren var inte helt stängd så vi åkte inte längre fram...

Sen var vi till "mitt" ställe... Jag var mycket hos mina morföräldrar fram till jag var 10 år, lov o helger etc...
Trivdes där som fisken i vattnet och hade massor av kompisar där, nästan mer kompisar där än hemma hos mamma o pappa...
På den tiden var det rött med vita knutar... Ska ta ett foto av mammas ett kort på det hur det såg ut då...
Såhär såg det ut nu...


Kaninen var inte riktigt bra i lördags heller, vet inte vad det är med honom... Men det är relativt kallt i dotras rum, kanske för kallt för honom så jag tog upp ett fristående element o ställde in det frampå kvällen i lördags, så när klockan var sådär 21,30 så gick Catrin o jag in till honom o då var han sååå pigg o glad, släppte ut honom o han hoppade ut snabbt o for ett par varv runt i rummet... Skönt om det var det som var felet...
Såhär såg han ut tidigare på dagen, han bara låg, åt inte, drack inte, gick inte på lådan eller nåt... Så jag bäddade ner honom (han brukar ALDRIG ligga kvar när man närmar sig...) under höet o han bara njöt...
Kolla min lilla bebis...


Kram, kärlek och omtanke
Cimsan

Kloka ord:
Postat av: Jeanette

TACK!

Låter inget bra med lilla kaninen, men det kanske var så enkelt att han frös....

Ha en bra dag!

Kram

2008-10-20 @ 10:55:31
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: lena

Karaoke är ju så..kul:)Haft några kaniner förrut och det var ju ett pysslande fast kul:)Ni ser ut att haft en trevlig helg, kram lena.

2008-10-20 @ 11:03:02
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Nita/tigerlilja

Åhh vad du ligger i :-) Ingen rast ingen vila men vem fan har det? Haha! Jag trooor jag vet vad som är på G men jag är tyst som en... ;-)

Kaninen ja... Han kanske mös lite extra i höstrusket. Du vet, de kan njuta av lite lugn och ro de också så jag tror det är nåt sånt :-)

Häv ö najs däj! Nu ska jag jobba vidare :-)

2008-10-20 @ 11:04:42
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Mia

Grattis till giftemålet!!!





ja har frågestund i min blogg!! ställ frågor om du vill!?



Kram // Mia

2008-10-20 @ 12:42:13
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Maria

God kväll :-)

Vad jobbigt med sonen, hoppas ni får en tid i morgon.

Det verkar ju gjort susen med element till kaninen :-)

Hur mår du ?

Ni verkar ha fullt upp :-)

Hälsa gubben !

Kram Maria

2008-10-20 @ 19:48:47
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: soffie

å hopas det blir bättre med sonen,

må så gott

2008-10-20 @ 20:29:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin

Jaa tänk om de små ändå kunde prata...

Det skulle underlätta minsann! Nattis med dig!

2008-10-20 @ 23:00:20
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Vad är det för företag ni har?

lycka till på vårdcentralen!

2008-10-21 @ 09:41:56
URL: http://glansigyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0