Free Cursors

Måndag den 13:e... Man kan tro det är FREDAG den 13...


Mmm, vet nog fan att det är måndag, har varit med sonen på vårdcentralen, urinvägsinfektion, så det blir penicillin en vecka, sen smsade maken om kaninen som var slö o likgiltig o vi trodde sen sista stunden var kommen, maken smsade flera gånger när jag var hos doktorn med sonen att jag skulle skynda mig hem för kaninen tyr sig till mig o känner trygghet med mig (åt inget, gick inte på lådan o var knappt kontaktbar sen igår kväll) försökte få tag på veterinären men telefontiden slutade 9 o nu var klockan 11, ringde på hans mobil som han svarar i när han har tid, vilket han tydligen inte hade nu, kom på att jag skickar ett sms o talar om vem jag är o berättar om kaninen o att vi kanske kommer ner till mottagningen... PANIK!!! När jag kommer hem brister allt o jag storgråter så jag skakar o tar upp kaninen, han sitter still o go i min famn o bara är lixom, vi förbereder oss för att åka till veterinären men då piggnar han lixom till i buren och jag tittar efter i rumpan o där sitter en del fast så vi tar o badar honom lite, efter badning av bakdel där det satt fast en del *gojs* så hoppas vi det blir bra för nu är han ute i dotras rum o liksom är med... Har väl mestadels legat o sovit men ändå... när han är nybadad o så, ringer min mobil.. Då ringer den underbara veterinären som läst mitt sms, TACK Torleif Lind, du är en pärla!!! Vi avvaktar nu när jag fått igång honom o så, men självklart ställer de upp så det är bara jag ringer eller smsar...
VILKEN VETERINÄR!!!
    Ska strax se till att han går in så han kanske kan äta lite o gå på lådan, så får han komma ut lite senare igen... 
NU är han inne i buren, försöker att gå på lådan, men det vill sig inte riktigt, kanske behöver han äta för det har han inte gjort ordentligt sen igår...

Min underbara lilla bebis...
Sen tog maken bilen o skulle åka o handla, då pajar den, förmodligen urtrampningslagret (kopplingen) för ingen växel går att få i, så han står mitt i en korsning o vi hittar ingen på nära håll som kan hjälpa... Vad gör vi nu blir den stora frågan.. Först o främst TACK till Telia som har ett abonnemang som gör att vi ringer gratis till varandra maken o jag (till alla Teliaabonnemang), för det har behövts... Ja ja när maken väl efter en stund blir bogserad av en vänlig själ till en närliggande bensinstation så kommer vi i telefon sent omsider på att vi (läs; svärfar för det är deras bil vi har...) har nog bärgning gratis genom nån särskild försäkring. Okej, Cim ringer o kollar o visst tusan har vi det... TJOHOOO!!!!!! Ringer maken igen som går till en bilfirma i närheten där det finns biluthyrning... Ringer tillbaka till mig o talar om att de tar
3 000 kr i deposition som de fryser på kortet (de tar inte kontanter) o sen när man lämnar tillbaka bilen tar de av de
3 000 kr ut hyran för bilen, o resten får man tillbaka (om 3-4 dar eller???)... Dessutom hutlös hyra!!!!!!! Vi fattar ingenting o jag ringer upp o dubbelkollar, jorå så är det...
"Okej säger jag, men nu är det ju såhär att man drömmer ju inte om att bilen ska paja, o maken skulle åka till Maxi o ta ut pengar o handla lite.. Hur går det då om det är mitt kort, för det är det han har med sig..."
"Ja, säger pojkspolingen då, då går det ju inte..."

"Va??????, höjer jag rösten o säger, går det inte..?????"
"Näääe, du måste ju skriva under..."

"Jaha, säger jag, med rösten ytterligare höjd... Ni tar ut en jävla dyr hyra för bilar, ni fryser 3 000 kr på kortet, ni tar inte kontanter o sen kan inte maken betala med mitt kort..."

"Näääe, säger den mjäkige fan då..."

"Nej men vad bra, säger jag, då hyr vi bil nån annanstans o till er ringer vi aldrig mer, tack o hej o så slänger jag på luren..."

GRRRR!!!!!!!!!

SEN kommer maken i telefon ytterligare en gång på, att det finns kanske nåt med bärgning i försäkringen också...

Får ett infall o ringer till Statoil för att se om de har nån bil inne o det har de, JIPPIE!!!! Kollar med henne jag pratar med om detta o sen säger hon att jag bör boka detta med de vi har försäkringen hos, gratis bärgning o sen gratis bilhyra, fan kan det bli bättre??? Ringer dom igen o kollar, talar om att jag pratat med macken o att de har bil inne, bra säger han, då faxar jag över en bokning dit så har ni en bil i max 3 dar... Ringer macken igen o pratar med tjejen där (såååå trevlig o tillmötesgående tjej, vilket jag också talar om för henne att jag tycker.. talar även om att jag sagt si o så till den andra uthyrningsfirman...) och allt är klart!!! GRATIS BÄRGNING, FRI HYRBIL I MAX 3 DAGAR FÖR 486 KR PER ÅR!!!!!!

Så i detta nu bärgas bilen till verkstad och sen tar sig maken till Statoil o hämtar bilen o sen, SEN kan han handla det han skulle göra från början!!!! Hoppas allt klaffar nu bara...

VILKEN DAG!!

Hurdan har er dag varit???

Jobb i veckan som är inplanerat...
Tisdag: 14.30-19.00
Torsdag: 15.00-20.00
Fredag: 13.30-19.30
Men jag hoppas på mer!!!

I övrigt vet jag inte vad jag ska skriva, inget speciellt har hänt eller så, med undantag för idag då!!!
På lördag kommer våra goda vänner Catrin och Göran hit, vi ska umgås o äta gott, ska bli riktigt mysigt!!!

Nää, nu orkar jag inte skriva mera, kramp i händerna...

Kram, kärlek och omtanke
Cimsan


Kloka ord:
Postat av: Nita/tigerlilja

Oh my God!!

Tacka vet jag Motormännen och deras Väghjälp. 175:- per år och aldrig att man behöver lägga en krona om man blir stående :-) Man har alltid hjälp max en timme bort. Kan DET bli bättre? ;-)

2008-10-13 @ 16:04:10
URL: http://www.tigerlilja.se
Postat av: Annica

Håller tummarna för Kaninen!!! Har ju haft ett par stycken i mitt liv. När jag tänker efter så är det nog en 15 st... Men vad?! Jag älskar kaniner!! ;-)

Problem med magen kan bero på att tänderna inte slits ordentligt så de små stackars liven inte kan tugga i sig fodret. Matsmältingen är otroligt viktig för kaniner.

Under alla dessa år med "ninusar" så har jag hittat Sveriges experter på kaniner. Roslagstulls Djurklinik. De är underbara, förstående, skickliga och äkta djurälskare. Alla djur är lika mycket värda i deras ögon. Och de svarar alltid tålmodigt på alla konstiga frågor man har. Ring dit om du undrar över något. De är otroligt hjälpsamma även över telefon. 08-6125760

KRAM!!!

2008-10-13 @ 16:18:36
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Nettan

Herregud, du verkar ha haft ett gäng värre strån morgon / dag än mig.

Hoppas att allt ordnar till sig.



kram

2008-10-13 @ 16:30:44
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Mija

Oj, vilket långt inlägg! ;)

Och vilken söt kanin.. jag hade också en kanin när jag var liten.. en vit med röda ögon..



Jag fick honom för att ingen ville ha honom för att han var så "ful" med de röda ögonen... (stackars)



TACK för gratulationerna btw. :)



2008-10-13 @ 16:39:24
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilken grej!! Tur det ordnade sig! Håller tummarna för eran söta kanin, kram

2008-10-13 @ 16:57:17
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Nä fy, vilken dag!! =O

Tur det ordnade sig med hyrbil till slut ändå. Hoppas Kaninen reder upp det nu också!

2008-10-13 @ 17:23:24
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, låter som en oerhört hektisk dag. Må gott och tur det fixade sig.

2008-10-13 @ 18:10:46
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Pia

Men vilken dag ni haft...

Hoppas att det går bra för kaninen.

Och att det inte var så stora problem på bilen,det kan juh dra iväg när verkstäder är inblandade...

Ha en bra dag och vecka för övrigt.

H.Pia

2008-10-13 @ 18:29:46
URL: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning söt...

Vilken jävla dag!!

Hahahaha...skönt att allt löste sig till slut..

Jag håller tummar å tår för lille skutt...

Ha det bäst!!

2008-10-14 @ 07:18:07
URL: http://mamsen71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0